La Planetariul Catedrei de Geografie a Facultății de Istorie și Geografie a Universității „Ștefan cel Mare” Suceava a avut loc ieri activitatea de evaluare finală a proiectului educațional intitulat „Ocolul Sistemului Solar în 30 de zile”, proiect derulat pe parcursul a patru săptămâni de Școala cu clasele I-VIII Nr. 4 Suceava, în parteneriat cu Planetariul universității sucevene.
Proiectul a antrenat pe parcursul derulării cca. 80 de elevi din clasele a IV-a
Așa cum am aflat de la organizatori, activitățile proiectului (proiect care a antrenat pe parcursul derulării circa 80 de elevi din clasele a IV-a) au vizat petrecerea timpului liber în mod plăcut și util, stârnirea interesului elevilor pentru astronomie și fizică, implicarea elevilor și a cadrelor didactice în domenii de cercetare științifică și în activități de creație literară și artistică pe teme științifice.
Activitățile, care s-au desfășurat sub cupola Planetariului, au constat în proiecții și prezentări de materiale informative, întocmirea unui jurnal pentru portofoliul personal (jurnal completat pe parcursul derulării acțiunilor), executarea de desene cu tema „Călători în Cosmos”, realizarea unor experimente pentru stabilirea unor relații de tip cauză-efect, observații prin telescop, realizarea unor machete confecționate din materiale reciclabile.
O lecție interactivă și interdisciplinară
Echipa de proiect (coordonatori, din partea Școlii Nr. 4 – prof. Monica Simona Preda, iar din partea Planetariului – muzeograf Mariana Gavrilescu și custode Tatiana Chideșa) au organizat ieri, la momentul de evaluare finală a proiectului, o lecție aplicativă în cadrul cercului pedagogic și o activitate demonstrativă, în cadrul cărora prof. Daniela Zofotă a susținut un referat științifico-metodic cu genericul „Locul și rolul demersului investigativ în formarea la elevi a competențelor specifice științelor”, urmat de prezentarea, de către prof. Alina Stanciu, a unor publicații din domeniul științific.
O lecție interactivă și interdisciplinară la care, alături de elevii și cadrele didactice implicate în proiect, au participat și o serie de invitați, învățători și profesori care pot prelua și pot aplica la clasă activități similare.
Diverse forme de exprimare artistică
Totodată, pe palierul de la etaj, a fost prezentată o expoziție care etalează materialele realizate de copii pe parcursul derulării proiectului: desene cu tematică spațială, „Jurnalele de călătorie în spațiu” cu însemnările personale ale elevilor participanți la proiect (cu portofoliile de imagini și informații selectate din diverse surse), eseuri tematice, machete confecționate din materiale reciclabile (navete spațiale, farfurii zburătoare, reprezentări tridimensionale ale Sistemului Solar, dar și macheta Planetariului sucevean sau reprezentări fanteziste ale unor ființe extraterestre).
Copiii s-au manifestat totodată prin diverse forme de exprimare artistică: teatru de umbre, dans, muzică, poezie, desen.