Ministerul Educației, Cercetării și Inovării (MECI) propune noi criterii de performanță pentru evaluarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, prin care evaluarea să fie realizată după încheierea fiecărui anului școlar, în două etape.
Potrivit proiectului, supus dezbaterii publice pe site-ul MECI, criteriile de evaluare vizează creșterea calității educației prin stabilirea clară a responsabilității cadrului didactic, atât din perspectiva calității, cât și din cea a iminentei descentralizări a sistemului de învățământ.
Astfel, potrivit noilor criterii, evaluarea cadrului didactic va fi realizată anual, după încheierea anului școlar, în două etape.
Prima etapă vizează completarea fișei de evaluare de către cadrul didactic (autoevaluare), de către șeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, șefului de catedră, directorului adjunct ) și de către conducătorul unității de învățământ.
A doua etapă constă într-un interviu de evaluare. Acesta va fi realizat în fața consiliului de administrație al unității de învățământ, în care se va completa fișa finală de evaluare, prin medierea diferențelor existente între cele trei aprecieri.
Pe baza dovezilor prezentate va fi stabilit calificativul final. Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare și rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspecție școlară, evaluare instituțională), dacă acestea există, potrivit proiectului.