Europenii se uită la televizor 3 ore și 37 de minute pe zi



Europenii se uită la televizor, în medie, 3 ore și 37 de minute pe zi, în timp ce consumul TV la nivel internațional este de 3 ore și 8 minute zilnic, potrivit unei cercetări realizată de compania de cercetare Eurodata TV Worldwide/ Mediametrie, la târgul TV Discop East 09 de la Budapesta.
Cercetarea, reprezentativă pentru anul 2008, a fost prezentată de Isabel Mayor, International Sales Manager, Eurodata TV Worldwide/ Mediametrie.
Potrivit studiului, consumul TV la nivel internațional este de 3 ore și 8 minute pe zi. Cel mai mult se uită la televizor populația din America de Nord, respectiv 4 ore și 32 minute, urmată de europeni – 3 ore și 37 de minute și de persoanele din Asia – 2 ore și 38 minute.
În ceea ce privește țările europene, în general consumul TV a crescut în 2008 față de 2007. Astfel, în Spania, consumul TV a crescut de la 227 minute pe zi în 2007 la 231 minute pe zi în 2008, în Franța – de la 204 la 215 minute zilnic, iar în Germania – de la 207 la 208 minute zilnic.
O mică diferență se înregistrează însă în rândul tinerilor adulți europeni (18-36 de ani). În cazul acestora, consumul TV a scăzut în Franța, de la 123 minute pe zi în 2007 la 114 minute pe zi în 2008. În schimb, tinerii germani s-au uitat mai mult la televizor în 2008 (136 minute pe zi) față de 2007 (133 minute pe zi). Totodată, și în cazul tinerilor americani consumul TV a crescut cu 3 minute în 2008 față de anul precedent, ajungând la 207 minute zilnic.
Târgul central și est- european de conținuturi și programe TV Discop East 2008 se desfășoară la Budapesta, între 16 și 19 iunie.
Potrivit site-ului manifestării, la cea de-a 17-a ediție a târgului de programe Discop s- au înscris 1.472 de participanți, dintre care 894 de buyeri și 502 selleri, la care se adaugă jurnaliști și vizitatori.
Printre participanții la Discop se numără și cele mai importante televiziuni din România, Pro TV, Prima TV, Realitatea TV, Kanal D, Național TV, dar și Televiziunea Română și companii precum Romtelecom și DTH Television Grup (Boom TV). Acestora li se adaugă case de producție și de distribuție din România, precum MediaPro Pictures, MediaPro Distribution, Empire Film, Zucchero și altele.