„Euro-frunza” este noul logo ecologic al Uniunii Europene



„Euro-frunza” este noul logo ecologic al Uniunii Europene, creat de un student din Germania, emblema urmând să fie afișată pe toate produsele ecologice preambalate, produse în statele membre și care respectă standardele comunitare.
Simbolul a fost ales în urma unui concurs de design pentru logo-ul ecologic al UE, la care s-au înscris aproape 3.500 de concurenți, se arată într-un comunicat de presă de luni al Comisiei Europene.
Câștigătorul este studentul german Dusan Milenkovic, al cărui proiect a fost agreat în proporție de 63 la sută.
Noul logo va apărea, în mod obligatoriu, pe toate produsele ecologice preambalate, produse în statele membre și care respectă standardele comunitare, de la 1 iulie 2010. Acesta va fi facultativ pentru produsele de import.
Pe lângă Euro-frunză, se vor putea aplica și alte logo-uri ecologice ale diferitelor întreprinderi private ori folosite la nivel regional sau național. În următoarele săptămâni, regulamentul cu privire la agricultura ecologică va fi modificat pentru inserarea noului logo într-o anexă.
Dintre cele aproape 3.500 de proiecte primite de Comisia Europeană, au fost selectate trei finaliste, care au fost postate pe site-ul competiției pentru a fi votate online. Votul s-a încheiat la 31 ianuarie 2010.
Proiectul câștigător arată stelele Uniunii Europene în formă de frunză, pe un fond verde.
Milenkovic și ceilalți doi finaliști vor primi felicitările Direcției Generale Agricultură și Dezvoltare Rurală a Comisiei Europene cu ocazia unei ceremonii oficiale de premiere, care va avea loc la Bruxelles în luna iulie.
Ei vor primi și premii în valoare de 6.000, 3.000 și, respectiv, 2.500 de euro.