Eticheta modernă: Ce nu trebuie să purtați la serviciu în această vară



Sezonul estival abundă în numeroase motive de distracție, însă hainele purtate la locul de muncă nu trebuie niciodată să reprezinte unul dintre acestea, potrivit unui studiu recent efectuat de organizația americană The Emily Post Institute, informează Reuters.
Caracterul formal la locul de muncă înregistrează o tendință de scădere pe măsură ce vara se apropie și temperaturile cresc. Fiecare loc de muncă este diferit, unele sunt mai relaxate din punct de vedere vestimentar decât altele, însă nu trebuie să vă lăsați înșelat crezând că nimeni nu vă judecă aspectul exterior. Asigurați-vă mai întâi că vă simțiți pe deplin confortabil cu mesajul pe care propria îmbrăcăminte îl transmite celor din jur.
În cazul femeilor, cu cât hainele vă dezbracă mai mult, cu atât aveți mai puțină influență. Dacă faceți această eroare, va trebui să munciți infinit mai mult pentru a câștiga respectul colegilor și al șefilor.
Păstrați un aspect profesional, combinând articolele vestimentare de sezon cu cele clasice, confecționate din materiale subțiri.
Din fericire, cu excepția cazului în care lucrați pentru o companie conservatoare care impune o ținută obligatorie, dresurile pot rămâne în șifonier pe durata sezonului estival. O fustă până la nivelul genunchilor, purtată fără dresuri, este cât se poate de potrivită pentru ținuta office a secolului al XXI-lea.
Deși Michelle Obama a reușit să le transforme într-un articol vestimentar office-chic, cămășile fără mâneci reprezintă încă un subiect aprins de dezbatere în numeroase companii. Acest aspect este cu atât mai controversat în privința bluzelor cu bretele. La rândul lor, rochiile cu bretele trebuie păstrate pentru întâlnirile din timpul weekendului.
Alte articole vestimentare de evitat sunt cele fabricate din materiale transparente sau semitransparente, fustele scurte, pantalonii scurți, body-urile din fibre elastice și bluzele care dezgolesc abdomenul.
Bărbații, interzis pantaloni scurți la birou
În ceea ce îi privește pe bărbați, pantalonii scurți pot fi purtați în anumite locuri de muncă, însă, în majoritatea birourilor, o persoană care poartă pantaloni scurți transmite imediat mesajul următor: „Nu îmi iau în serios locul de muncă”.
În general, pantalonii lungi și tricourile cu mânecă scurtă reprezintă o alegere convenabilă. Ambele au o alură profesională și sunt confortabile. Nu uitați însă cureaua!
Sandalele reprezintă un subiect controversat în cazul bărbaților. Asigurați-vă mai întâi că picioarele dumneavoastră arată decent și nu degajă un miros neplăcut, în cazul în care ținuta casual este acceptată la locul dumneavoastră de muncă.
Deși temperaturile ating valori ridicate afară, cele mai multe dintre birouri sunt echipate cu instalații de aer condiționat. Păstrați la îndemână un pulover sau o jachetă subțire pentru întâlnirile de afaceri programate la primele ore ale dimineții.
Cutele sunt greu de combătut în lunile fierbinți și umede de vară, însă un aspect curat și îngrijit contează cu adevărat.
Pantalonii șifonați și un tricou pătat sau decolorat sunt la fel de dăunătoare ca în cazul în care ați veni la birou purtând o pereche de pantaloni scurți și un tricou imprimat cu fotografia formației preferate. Un look din categoria „abia m-am dat jos din pat” nu este deloc folositor credibilității dumneavoastră.
Ochelarii de soare reprezintă un accesoriu estival, însă ei trebuie purtați doar în afara clădirilor. Trebuie să puteți în permanență să intrați în contact vizual cu colegii și cu clienții când vă aflați în birou. Cu excepția cazului când sunteți un star rock, scoateți ochelarii de soare atunci când intrați într-o clădire.
Saboții distrag atenția. Ei fac zgomot și vă expun nepermis de mult picioarele. Chiar dacă temperaturile sunt ridicate pe timpul verii, cu siguranță nu vă doriți ca șeful dumneavoastră să ridice o sprânceană atunci când vă vede purtând saboți la birou.
Bărbații care poartă vara pantofi fără șosete, ar trebui să se gândească de două ori înainte de a face această alegere.
În unele cazuri, împingând aspectul vestimentar dincolo de limitele universal acceptate riscați să fiți nevoit să dați mai multe explicații decât v-ați fi dorit despre alegerile vestimentare făcute în anumite dimineți.
Deși este întotdeauna acceptabil să vă îmbrăcați peste cerințele minimale ale companiei, limitați-vă să depășiți cu un singur grad aceste standarde, pentru a nu intra într-o discrepanță flagrantă cu ceilalți colegi de birou.
Dacă persoanele din jur își concentrează atenția asupra hainelor dumneavoastră din motive greșite, atunci înseamnă cu siguranță că ați făcut o alegere vestimentară greșită.
The Emily Post Institute este o organizație fondată în 1946 în Statele Unite ale Americii care analizează principalele tendințe din societate, inclusiv eticheta în afaceri, educația copiilor și standardele de politețe.