Esteticienii și coafezele, cei mai fericiți angajați



Esteticienii terapeuți și coafezele sunt cei mai fericiți angajați, iar atmosfera colegială este adesea mult mai importantă decât un salariu bun, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat în Marea Britanie, preluat de sky.com.
În ceea ce privește bunăstarea la locul de muncă, angajații spun că sunt mai fericiți dacă se înțeleg bine cu colegii sau dacă șefii le acordă atenție.
Sondajul, realizat de City & Guilds, la care au participat 1.000 de persoane, a scos la iveală faptul că mai puțin de 50% dintre angajați acceptă să rămână într-o companie datorită mărimii salariului.
Echilibrul dintre slujbă și viața personală și relațiile bune cu colegii sunt mai importante decât salariul primit, se indică în acest studiu.
Dacă esteticienii terapeuți și coafezele sunt cei mai fericiți angajați din Marea Britanie, bancherii și angajații din construcții sunt cei mai puțin mulțumiți.
Bob Coates, director administrativ al City & Guilds, este de părere că angajatorii nu își permit să nu ia în calcul rezultatele acestui sondaj. „Companiile nu se mai pot baza pe bonusuri și politici de recompensare care nu au efecte asupra angajaților și reușesc cu greu să combată nivelul de stres la locul de muncă”, a adăugat acesta. Dacă nu iau în calcul aceste lucruri aceștia riscă să contribuie la creșterea forței de muncă neproductive și lipsite de motivație, mai spune acesta.
Expertul în psihologie ocupațională, profesorul Cary Cooper, de la Universitatea din Lancaster, este de părere că sunt necesare abordări mai flexibile dacă se dorește crearea unei forțe de muncă fericite și, implicit, productive.
În topul 20 al angajaților fericiți au fost incluși, în ordine: esteticienii terapeuți, coafezele, militarii, bucătarii și angajații din serviciile de catering, vânzătorii, profesorii, lucrătorii din marketing și relații publice, contabilii, secretarele/ recepționistele, instalatorii, inginerii, arhitecții, jurnaliștii, mecanicii/ șoferii, persoanele care lucrează în resurse umane, persoanele care lucrează în call centere, specialiștii IT, surorile medicale, bancherii și persoanele care lucrează în construcții.