Japonezii de la Toyota sunt în vârful ierarhiei în ceea ce privește tehnologiile
non-poluante. Au fost primii care au speculat pe tema mașinilor ecologice cu alimentare alternativă în contextul în care prețul combustibililor este într-o continuă creștere iar reducerea consumului de carburant a devenit pentru toți producătorii o prioritate. Dorința de a oferi modele fiabile, economice și la un preț rezonabil a dus la nașterea automobilelor hibride, domeniu în care Toyota excelează. Odată cu lansarea lui Prius, primul model hibrid echipat cu un motor benzină-electric, niponii au deschis un nou capitol, o nișă unde și alții precum Honda, General Motors, Ford s-au arătat dispuși să investească. Succesul celor două generații Prius i-a determinat pe inginerii de la Toyota să-și continue cercetările în domeniul „tehnologiilor verzi”. În cadrul Salonului Auto de la Geneva, japonezii au expus în premieră mondială un prototip numit Hybrid X, succesorul actualului Prius. Conceptul reprezintă un exercițiu de imagine între tehnologia de vârf Toyota și noul limbaj de design pentru viitoarele modele hibride. Estetic și aerodinamic modelul este dominat de prezența unui imens spațiului vitrat în forma literei U, creat ca urmare a dispunerii neconvenționale a montanților A și C. Privit de deasupra conceptul este îmbinat în forma literei X (de aici și numele de cod pentru modelul japonez) pe imensul spațiu vitrat al habitaclului care unește liniile interiorului cu cele ale exteriorului. Desenat în atelierele de design Toyota European Styling Centre din sudul Franței, conceptul are la bază două filozofii noi intitulate J -Factor și Vibrant Clarity pe care a fost creionată caroseria în patru uși. Interiorul ar avea o a treia filosofie Open-Space menită să ofere un spațiu amplu și o mai bună interactivitate a interiorului cu pasagerii. Omologat pentru patru locuri Hybrid X dispune de un spațiu comparabil cu o mașină de familie obișnuită. Dimensiunile sale 4.5m lungime, 2.8m ampatament, 1.85m lățime, 1.44m înălțime, pun în evidență preocuparea japonezilor pentru confortul și plăcerea pasagerului de a se simți într-un univers degajat. Designerii au creat un stil neconvențional care unește partea exterioară cu cea interioară în așa fel încât acestea exprimă legătura emoțională dintre cele două zone distincte ale mașinii. Laurent Bouzige desgnierul habitaclului precizează că Hybrid X este gândit ca o experiență multi-senzorială unde componentele interiorului vibrează în jurul pasagerilor care trăiesc o ambianță interactivă. În ceea ce privește tehnologia ea reprezintă viitorul motoarelor ecologice. Conectate la sistemul Hybrid Synergy Drive acestea asigură un grad pe poluare aproape egal cu zero. În același timp Hybrid X conferă mai mult confort și siguranță ca urmare a adoptării unor sisteme avansate de comunicare și informare a evoluțiilor din traficul rutier. Vești bune la partea de motorizare.
