Encyclopaedia Universalis, o enciclopedie de referință în limba franceză, va renunța definitiv la ediția tipărită, după 50 de ani și peste 700.000 de copii vândute, pentru a apărea exclusiv online și se va concentra asupra unor subiecte din sfera educației, informează AFP.
„Cu 48 de colaboratori și o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, Encyclopaedia Universalis este o companie rentabilă, deja digitalizată în majoritate”, a declarat, marți, Hervé Rouanet, directorul general al publicației.
Sectorul digital reprezintă peste 50% din cifra de afaceri și reprezintă cel mai mare fond enciclopedic certificat pe internet în limba franceză.
Hervé Rouanet vizează în 2013 o cifră de afaceri de 7 milioane de euro. Compania care editează enciclopedia deține și un magazin online.
Site-ul www.universalis.fr atrage un milion de vizitatori unici în fiecare lună și are 10.000 de abonați. Administratorii săi vizează o dublare a acestor cifre în următorii doi sau trei ani.
Compania publică și alte lucrări în format digital (dicționare, articole, studii și fișe de lectură).
Până în prezent, Universalis lansa o nouă versiune a enciclopediei sale, în format tipărit, la fiecare trei sau patru ani.
Primul volum al Encyclopaedia Universalis a apărut în Franța în 1968, sub conducerea lui Claude Grégory, decedat în aprilie 2010, la vârsta de 89 de ani.
Enciclopedia Britannica, partener istoric al Universalis, a anunțat la rândul ei, în luna martie, că va renunța la ediția tipărită.
Înainte de trecerea la formatul exclusiv digital, Encyclopaedia Universalis va lansa o ultimă ediție tipărită, o colecție de 30 de volume, cu un tiraj de 999 de exemplare numerotate, însoțite de o prefață scrisă anterior de Claude Grégory și de un portofoliu de ilustrații extrase din prima ei ediție, ce vor fi comercializate la prețul de 1.494 de euro.