Țiriac Collection

Emisiunea de mărci poștale „Mașini de colecție”



Emisiunea de mărci poștale „Mașini de colecție”
Emisiunea de mărci poștale „Mașini de colecție”

Romfilatelia a pus în circulație filatelică, începând cu data de 30 mai a.c., emisiunea de mărci poștale „Mașini de colecție”, dedicată pasionaților de automobile de epocă.
Singura colecție auto personală care s-a transformat într-o veritabilă galerie dedicată autoturismelor de epocă pe care o găsim deschisă în România îi aparține lui Ion Țiriac și reunește peste 160 de exemplare, realizate de cei mai importanți producători de autoturisme din lume.
În expoziția Țiriac Collection pot fi admirate unele dintre cele mai frumoase mașini și motociclete, construite începând cu anul 1899, dar și modele performante cu design actual. Țiriac Collection cuprinde branduri de notorietate, precum: Jaguar, Aston Martin, Ferrari, Porsche, Cadillac, Rolls-Royce și multe altele.
Produs în anul 1899, Hurtu 3 ½ Quadricycle, cel mai vechi exemplar al colecției și unul dintre cele șapte exemplare care mai există în prezent, este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 2,20 lei.
În mod excepțional, acest automobil a fost păstrat și întreținut într-un castel din Franța, până în anul 1995. Deși unele elemente originale ale automobilului au fost înlocuite, cea mai interesantă parte autentică a acestuia care a rămas intactă, o adevărată bijuterie, este plăcuța cu seria de șasiu a mașinii.
Delage Type CO, construită de compania cu același nume în anul 1920, este reprezentată pe timbrul cu valoarea nominală de 3,50 lei.
Delage a fost o companie de automobile de lux, fondată în anul 1905 de Louis Delage, în Levallois-Perret, lângă Paris. La începutul secolului XX, Delage era o marcă sportivă care producea mașini de competiție performante.
Delage Type CO, construit în anul 1920, are 24 de CP și este echipat cu un motor de 6 cilindri în linie și cutie manuală cu 4 trepte de viteză.
Duesenberg Model J Torpedo Berline Convertible este un automobil de lux destinat să intre în competiție cu cele mai luxoase și mai puternice mașini din lume. Acesta a fost construit ca o variantă americană de succes pentru mărcile europene prestigioase precum Mercedes-Benz, Rolls-Royce sau Hispano-Suiza și este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 8,00 lei.
Compania Duesenberg Motors, denumită uneori „Duesy”, a fost fondată de frații August și Frederick Duesenberg în 1913, în Saint Paul, Minnesota, unde au construit mașini de curse și automobile de lux americane.
Motorul J a fost proiectat asemenea motoarelor de curse din anii 1920 și, deși gândit de Duesenberg, a fost fabricat de Lycoming.
Caroseria modelului Duesenberg din cadrul Țiriac Collection a fost realizată de Walter M. Murphy Coachwork. Este una dintre cele două exemplare produse sub forma unei berline decapotabile sedan. Cu toate acestea, cealaltă caroserie a fost modificată de proprietar, transformând mașina într-una cu plafonul fix (nedecapotabilă), cea găzduită la Țiriac Collection devenind, în consecință, unicat.
Cord 812 Custom Beverly, cu o putere de 170 CP, motor de V8 și o cutie manuală cu 4 trepte de viteză, s-a remarcat prin tehnologia inovatoare și designul cursiv. Cord a fost numele unor automobile construite de Auburn Automobile Company, în Connersville, Indiana, din 1929 până în 1932 și apoi din 1936 până în 1937.
Designerul-șef Gordon Buehrig a dat noului Cord 812 un design dramatic, care s-a remarcat ca un simbol al ținutei sportive și al stilului, făcând astfel ca majoritatea celorlalte mașini să devină destul de depășite.
Caracteristicile tehnice moderne pentru acea vreme au făcut din Cord o mașină avansată pentru timpul său datorită cutiei cu viteze cu patru trepte semiautomată de la Bendix, tracțiunii față, suspensiei independente și farurilor ascunse.
Automobilul prezentat are certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, ceea ce înseamnă că toate componentele sunt originale Cord 812 și este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 15,00 lei.
Emisiunea filatelică „Mașini de colecție” are un tiraj total de 61.600 de timbre, fiind realizate și 460 de seturi FDC (două plicuri), echipate cu timbrele emisiunii, numerotate și obliterate cu ștampila „prima zi”.



Recomandări

O mașină electrică rară primită de Nadia Comăneci de la președintele Mexicului a ajuns la un colecționar sucevean

Mașinuța electrică, restaurată și repusă în funcțiune, va fi de acum încolo vedeta ”Expo Bucovina” de la Horodnic
Mașinuța electrică, restaurată și repusă în funcțiune, va fi de acum încolo vedeta ”Expo Bucovina” de la Horodnic

Romfilatelia a introdus în circulație emisiunea de mărci poștale „150 de ani de la prima serbare a românilor de pretutindeni”

Romfilatelia a introdus în circulație emisiunea de mărci poștale „150 de ani de la prima serbare a românilor de pretutindeni”

Romfilatelia a introdus în circulație emisiunea de mărci poștale „150 de ani de la prima serbare a românilor de pretutindeni”, Foto Romfilatelia
Romfilatelia a introdus în circulație emisiunea de mărci poștale „150 de ani de la prima serbare a românilor de pretutindeni”, Foto Romfilatelia