Un elicopterul de tip IAR-330 Puma, aparținând Bazei 90 Transport Aerian, din București, s-a prăbușit, în jurul orei 13.30, în lacul de acumulare de la Golești, județul Argeș.
Lt.col. Liviu Flutur, reprezentantul Biroului de presă al Ministerului Apărării, a declarat, pentru MEDIAFAX, că membri echipajului încă sunt căutați de echipele de intervenție.
Potrivit unui comunicat al Ministerul Apărării Naționale (MApN), aparatul executa un zbor de instrucție, iar echipajul era compus din trei persoane, doi piloți și un mecanic de bord.
Martorii au declarat echipelor de intervenție că elicopterul s-a prăbușit la jumătatea lacului de acumulare, el zburând la atitudine joasă, foarte aproape de luciul apei.
La scurt timp după incident, lucrători de la baraj au susținut că au văzut în apă „două puncte negre”, presupunând că ar exista supraviețuitori.
– Procurorii militari investighează accidentul de la Golești
O echipă de procurori din cadrul Secției Parchetelor Militare investighează, la fața locului, împrejurările în care, marți, s-a prăbușit un elicopter militar în lacul Golești, din apropierea municipiului Pitești, accident în urma căruia sunt dați dispăruți membrii echipajului.
Comandorul Adrian Marinescu, locotenent Constantin Cioarcă și maistru militar Constantin Hurchi, toți trei de la Baza 90 de Transport Aerian Otopeni, sunt dați dispăruți, informează Biroul de presă al Ministerului Public.
Imediat după producerea accidentului, în județul Argeș s-a deplasat pentru cercetări la fața locului, procurorul militar de serviciu din cadrul Parchetului Militar București.
La scurt timp, acestuia i s-a alăturat o echipă mixtă alcătuită din doi procurori militari specializați în probleme privind cercetarea evenimentelor de aviație, un ofițer criminalist, împreună cu o echipă tehnică a Statului Major al Forțelor Aeriene.
După ce elicopterul va fi scos din apele Lacului Golești, urmează a se stabili cauzele producerii accidentului.
– Unul dintre piloții elicopterului prăbușit a fost comandant al Aeroportului Kabul
Unul dintre cei doi piloți aflați la bordul elicopterului IAR-330 Puma prăbușit, marți, în lacul de acumulare de la Golești, comandorul Adrian Marinescu, are 44 de ani, efectuase 2400 de ore de zbor pe elicoptere Puma și a fost timp de trei luni comandant al Aeroportului Internațional Kabul.
Conform unui comunicat al MApN remis, marți, MEDIAFAX, Marinescu este ofițer din 1984, pilot clasa I, instructor de zbor în toate condițiile și este încadrat pe funcția de șef secție la Statul Major al Forțelor Aeriene. În perioada aprilie –iulie 2006, a îndeplinit funcția de comandant al Aeroportului Kabul.
Celălalt pilot, locotenentul Adrian Cioarbă, are 27 de ani, este ofițer din 2001 și pilot pe elicopter din 2004, având 108 ore de zbor, din care 58 pe elicoptere de tip Puma.
Maistrul militar Constantin Hurchi, aflat și el la bordul elicopterului, are 39 de ani și este mecanic de bord din anul 1990.
Elicopterul prăbușit efectua un zbor de instrucție și nu avea armament sau muniție la bord, precizează MApN.






