Elevii vor fi evaluați la toate disciplinele după două săptămâni de recapitulare, iar rezultatele testelor vor fi transmise de către diriginți fiecărui părinte și trecute în „foaia de parcurs”, potrivit unei note transmise de Ministerul Educației unităților de învățământ.
Directorii au prelucrat deja în școli nota de la Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) privind „foaia de parcurs”.
Potrivit documentului, fiecare profesor va face două săptămâni de recapitulare, după care în a treia săptămână de școală va da elevilor un test. Notele obținute de elevi nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi anunțate individual părinților. Totodată, rezultatul obținut de fiecare elev va fi înregistrat și în „foaia de parcurs”.
Pe „foaia de parcurs” vor fi înregistrate și absențele
La sfârșitul anului, elevii vor susțin un nou test similar celui din septembrie, iar rezultatele vor fi trecute în aceeași fișă de parcurs și vor fi comparate cu cele de la prima evaluare. Tot în foaia de parcurs vor fi înregistrate absențele.
Spre deosebire de anii precedenți, diriginții vor fi obligați să comunice mai des cu părinții, mai ales pentru a-i informa dacă elevii lipsesc nemotivat de la cursuri.
Secretarul de stat Oana Badea declara în iulie pentru MEDIAFAX că MECTS are ca obiectiv clar pentru 2011-2012 eliminarea supraevaluării la clasă.
Clasele vor fi încadrate, în funcție de rezultate
„Nu putem să ne ascundem după deget și să nu spunem că elevii primesc note mari în cursul anului și la examen se află pentru prima dată în fața unei evaluări standardizate care îi aduce cât mai aproape de adevăr. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe școală câte un test inițial, pornind de la programa existentă. Testul inițial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru română, matematică și așa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul școlii. Adică va fi o medie pe școală, iar clasele vor fi încadrate, în funcție de rezultate, la categoria sub media de școală, la nivelul mediei sau peste această medie”, explica atunci secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar.
Oana Badea mai spunea că prin acest sistem MECTS nu este interesat de o ierarhie la nivel național sau al unui oraș, ci pur și simplu de stabilirea nivelului de pregătire al elevilor în contextul școlii din care fac parte.
Oana Badea: Dascălul nu este vinovat pentru că primește o clasă sub medie
„După ce am această clasificare voi stabili ce trebuie să facă fiecare dascăl la clasa lui. Cu o clasă pe medie am un anumit parcurs. Dacă ai o clasă sub medie adaptezi ritmul de muncă al profesorului, iar dacă ești peste medie este vorba despre performanță, chiar olimpiadă. Nu mă interesează performanța de tip olimpiadă la clasa sub medie, spre exemplu. Fișa postului fiecărui cadru didactic va fi determinată de această structură a clasei lor. Dascălul nu este vinovat pentru că primește o clasă sub medie spre exemplu, dar el trebuie să muncească. Performanța lui poate fi de tip olimpiadă, dar avem peste o sută de olimpici internaționali și trei milioane de elevi despre care trebuie să vorbim în alți termeni. Suntem preocupați de progresul școlarilor pentru clasele sub medie și la medie, întrucât acolo vorbim de zona mediocrității, acolo trebuie să vedem ce se întâmplă cu fiecare copil și să recunosc și să răsplătesc efortul dascălilor de la acele clase, pentru că vorbim de învățământ de masă”, a mai spus atunci secretarul de stat.
Controlul informatic al absențelor și eliminarea supraevaluării
După ce va fi stabilit nivelul fiecărei clase dintr-o școală, directorul poate „intra în alertă” când va sesiza note foarte mari la clase sub media pe școală.
Secretarul de stat mai spunea că după examenul de bacalaureat și de titularizare s-au ridicat două întrebări majore: „De ce au fost aceste rezultate?”, cu două întrebări subsecvente: „Ce s-a făcut în timpul anului școlar, de s-a ajuns în stadiul acesta?” și „Ce vor face autoritățile ca acest lucru să nu se mai întâmple, ce se va face în anul școlar viitor?”, și „Cu cine învață copiii noștri?”.
Oana Badea preciza că pentru aceasta măsurile luate din anul școlar 2011-2012 sunt controlul informatic al absențelor și eliminarea supraevaluării.
Elevii, evaluați la toate disciplinele după 2 săptămâni de recapitulare, rezultatele date părinților
