Elevii care se uită în gol în clasă sunt cei mai deștepți



Elevii care se uită în gol în timp ce se află în sala de curs sunt cei mai deștepți din grup, deși în mod tradițional profesorii îi califică drept visători și le spun mereu că trebuie să fie atenți, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, preluat de thisislondon.co.uk.
De fapt, copiii au rezultate mai bune la școală dacă se uită în anumite puncte din spațiul sălii de curs sau pe fereastră în loc să se concentreze permanent la profesor, potrivit studiului realizat de cercetătorii de la Universitatea din Stirling.
În ciuda aparențelor, aceștia, de fapt, se concentrează asupra muncii lor sau încearcă să învețe ceva nou, spun autorii acestui studiu.
Cercetătorii le recomandă profesorilor să verifice dacă elevii se uită suficient de des prin spațiu, semn că își consolidează informațiile primite.
Rezultate mai bune.
La studiu au participat peste 230 de copii, cu vârste între 5 și 18 ani. Cei calificați drept „visători” au obținut rezultate mai bune la teste, fapt care sugerează că elevii care se uită des în anumite puncte din spațiu în timpul lecției acumulează mai bine informațiile decât cei care fac acest lucru mai rar.
De exemplu, tinerii cu vârste între 4 și 6 ani aveau mai degrabă tendința de a evita să-și privească interlocutorul în ochi dacă aveau de efectuat o sarcină dificilă sau nouă, dar se uitau mai puțin în gol dacă sarcina era realizată împreună cu o persoană familiară.
Pentru copiii mai mari, refuzul de a privi interlocutorul în ochi era mai degrabă asociat cu complexitatea sarcinii decât cu familiaritatea persoanei care îl testa.
Studiul sugerează faptul că elevii își feresc privirea atunci când încearcă să efectueze o sarcină dificilă sau nouă, a indicat profesorul Gwyneth Doherty-Sneddon, autorul lucrării, care a fost finanțată de Consiliul de cercetare economică și socială.
Semn bun.
Cercetătorii spun că refuzul de a privi profesorul în ochi poate fi „un semn pozitiv” și că elevii care practică acest lucru sunt de fapt cei care achiziționează cele mai multe informații.
Cercetătorii cred că atenția copiilor este distrasă în momentul în care creierul este ocupat cu interpretarea indiciilor vizuale oferite de profesor.
Specialiștii cred că studiul poate ajuta profesorii să înțeleagă starea mintală a copiilor cu autism, deficit de atenție (ADHD) sau cu sindromul Williams (persoane hipersociabile și care utilizează în exces contactul vizual).
Descoperirea cercetătorilor britanici promite să ofere noi informații despre funcționarea socială și mintală a acestor grupuri.