Elevi și profesori din șase țări: Polonia, Grecia, Italia, Lituania, Turcia și România s-au întâlnit virtual, în perioada 24-28 mai 2021, în sesiuni zilnice, cu ajutorul aplicației Zoom, în cadrul proiectului Erasmus+ „Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education” (CHANGE).
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava a fost gazdă pentru mobilitatea virtuală din România. Mobilitatea a vizat schimbul pe termen scurt de grupuri de elevi și a oferit timp de o săptămână momente inedite, pline de vervă, creativitate și voie bună, menite parcă a sărbători în avans Ziua copilului de pretutindeni. Toate activitățile, spun organizatorii, s-au desfășurat conform unui program echilibrat, diversificat, atractiv și interactiv pentru elevi și profesori, deopotrivă.
Prof. Dorina Cocari, de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă (CSEI) Suceava, coordonatoarea proiectului, a spus că cea de-a cincea activitate de formare, predare, învățare (LTT – learning teaching training activity) „Working together towards an easier future for SEN students” a respectat întru totul activitățile descrise inițial în proiect, acestea fiind adaptate registrului online. Programul a cuprins atât activități realizate independent, fiecare în școala sa, cât și activități realizate în comun, în spațiul virtual.
– Idei, impresii și experiențe
Atelierele copiilor de la CSEI Suceava s-au desfășurat în direct, în sala de festivități a unității, fiecare țară putând observa tehnicile de lucru și interacționa cu elevii prezenți. S-au realizat expoziții virtuale în aplicația „padlet”, s-au împărtășit idei, impresii și experiențe, copiii din cele șase țări întrecându-se în dexteritate, creativitate și imaginație. Utilizând aplicația „linoit”, elevii au acordat feedback pozitiv activităților „prin editare sau scriere de mesaje pe postituri colorate, lipite apoi simbolic pe balonul zburător al fiecărei țări, ca un bagaj emoțional necesar unui astfel de zbor către CHANGE, spațiul imaginar oferit de proiect”.
„Sesiunea online adresată profesorilor a cuprins prezentări în PowerPoint despre sistemul românesc de educație specială și modul de organizare a procesului de educație incluzivă, despre activitățile curriculare și extracurriculare desfășurate la CSEI Suceava, despre strategii de intervenție pentru remedierea tulburărilor de comportament la elevii cu CES, despre modelul SIOP implementat în predarea limbii engleze ca a doua limba de studiu la CSEI Suceava și despre influența elementelor de gimnastică acrobatică asupra elevilor de la CSEI Suceava”, a povestit prof. Dorina Cocari.
– Activități atractive
Din programul de activități desfășurat în perioada 24-28 mai 2021 amintim doar câteva: Lecții pe discipline școlare; Impresiile de călătorie exprimate și scrise pe postituri colorate; Ateliere de terapie ocupațională (atelier de textile, atelier de gătit și artă decorativă, atelier de grădinărit și atelier de construcții); Excursie virtuală cu un traseu cât se poate de atractiv. „Primul popas a fost la Școala Profesională Specială Câmpulung Moldovenesc, unde doamna profesoară Gabriela Juverdeanu, fost director al unității, ne-a prezentat multe activități desfășurate în parteneriat cu CSEI Suceava, dar și realizări individuale sau colective ale copiilor pe care i-a coordonat cu prilejul diferitelor concursuri și festivaluri. Excursia tematică Pelerin în Bucovina a început cu prezentarea mănăstirilor pictate din Bucovina și a continuat cu vizita la Mănăstirea Voroneț, unde doamna profesoară Alina Mariana Evenden a preluat rolul de ghid turistic, explicând elementele de spiritualitate și artă religioasă. Tot dumneaei ne-a introdus apoi la Muzeul Ouălor Lucia Condrea din Moldovița”, a mai spus coordonatoarea proiectului, completând că activitățile acestei mobilități au fost apreciate de toți participanții ca fiind „un schimb real de experiență, valorizare și socializare. Unii elevii au îndrăznit să întrebe, alții s-au încumetat să răspundă. Bariera lingvistică a fost depașită prin ochii zâmbitori de dincolo de mască, printr-o stare permanentă de bine și frumos sufletesc. Bucuria ce ne-a învăluit pe toți în această săptămână va rămâne multă vreme întipărită în inimile tuturor”.
Elevi și profesori din șase țări s-au întâlnit virtual în cadrul unui proiect Erasmus
