Elevi ai Școlii ,,Samson Bodnărescu” Gălănești au participat la Proiectul Erasmus+ ,,Școala din viitor”, în Cipru



Școala Gimnazială „Samson Bodnărescu” Gălănești este recunoscută la nivel local și național ca una dintre primele școli din mediul rural care s-au alăturat Programului Comenius în 2013, urmat de participarea la Programul Erasmus începând cu anul 2015.
Astfel au fost finalizate cinci proiecte Erasmus+ KA229: „Nature detectives” (2015-2017), „Educating for a diverse European identity” (2016-2018), „Money matters” (2017-2019), „We want a better future!” (2019-2021), „Cybersecurity schools” (2019-2021).
Finalizând cu rezultate excelente aceste proiecte, Școala Gimnazială „Samson Bodnărescu” Gălănești a obținut Acreditarea Erasmus, acreditare ce reprezintă o recunoaștere a valorii școlii noastre și ne dă șansa de a continua activitățile.
În perioada 11-15 martie 2024, 7 elevi ai Școlii Gimnaziale „Samson Bodnărescu” Gălănești, respectiv: Andrei Rareș-Claudiu, Babalean Sebastian-Teodor, Hurjui Iulia, Hurjui Robert-Andrei, Juravle Alexandru-Andrei, Nicoară Emanuel-Vasile, Sfichi Elena, însoțiți dna director Iacoviță Oltea și dna profesor înv. primar Chifan Rodica, coordonator de programe și proiecte europene, au participat în Paphos, Cipru, la Proiectul Erasmus+ „Școala din viitor”, acreditat în domeniul „Educație școlară”.
Elevii și cadrele didactice din România au fost găzduiți de Gymnasium Agias Paraskevis Geroskipou, Paphos, Cipru, iar participarea a fost determinată de interesul pentru îmbunătățirea strategiei educative în vederea dezvoltării unor relații de colaborare, beneficiile personale și profesionale au fost nenumărate: cunoașterea altor sisteme de educație, realizarea unor schimburi de experiență, îmbunătățirea competențelor IT și de comunicare în limba engleză, a dezvoltării cunoștințelor referitoare la alte țări și culturi.
Organizatorii au folosit o abordare pedagogică interactiv-comparativă și au pus la dispoziția participanților materiale de specialitate bine structurate.
În cadrul mobilității elevilor s-au urmărit:
1) facilitarea accesului la servicii educaționale de calitate pentru toți elevii în scopul creșterii actului educațional la standarde europene;
2) reducerea ratei abandonului școlar, prin îmbunătățirea calității serviciului de educație și adaptarea la nevoile și opțiunile elevilor;
3) creșterea dimensiunii europene în școli prin atragerea unui finanțări mai mari pentru activitățile didactice și de formare personală și profesională;
4) colaborarea pentru asigurarea de schimburi de bune practici în cadrul rețelei cu școli din Uniunea Europeană și țări acceptate în Programul Erasmus, în special privind implementarea asigurării calității, învățarea centrată pe elev, elevii cu nevoi speciale, educație ecologică;
5) dezvoltarea de parteneriate europene și schimb de bune practici, programe curriculare și extracurriculare;
6) realizarea de acțiuni coordonate pentru acoperirea nevoilor de orientare și consiliere a elevilor pentru inserarea pe piața europeană a muncii.
Elevii au stat în familii, s-au familiarizat cu viața de zi cu zi a prietenilor ciprioți, au participat la lecții desfășurate în școală și în aer liber. Au avut posibilitatea de a vizita:
– Celebrele „Morminte ale Regilor” care fac parte din Parcul Arheologic al Kato Pafos (Paphos) – unul dintre cele mai importante situri arheologice din Cipru, care a fost inclus în lista Siturilor Patrimoniului Mondial UNESCO din 1980. Mormintele monumentale subterane sunt sculptate în stâncă solidă și datează din perioadele elenistică și romană;
– Casa lui Dionysos, cu decorațiuni impresionante din mozaic;
– Portul Paphos.
Această mobilitate a fost finanțată în întregime de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+. Prezența la această mobilitate a oferit elevilor o viziune modernă, o analiză a sistemelor educaționale europene și asiatice, exemple de bune practici, obținându-se noi competențe și abilități.
Prin proiectele Erasmus+ se pot realiza adevărate punți de legătură între diversele sisteme educaționale din Europa și nu numai. Astfel, am reușit să dezvăluim informații valoroase despre sistemele educaționale din Cipru și cel din România, înțelegând atât asemănările cât și deosebirile dintre acestea.
Este important să învățăm despre alte țări, despre valorile culturale ale acestora pentru a învăța în acest fel să le respectăm și să ne simțim că facem parte din marea ”familie europeană”.



Recomandări

Selecție de elevi cu vârste între 12 și 18 ani, din toată țara, pentru proiectul Romanian Youth Jazz Orchestra

Selecție de elevi cu vârste între 12 și 18 ani, din toată țara, pentru proiectul Romanian Youth Jazz Orchestra
Selecție de elevi cu vârste între 12 și 18 ani, din toată țara, pentru proiectul Romanian Youth Jazz Orchestra

Guvernul îi trimite pe directorii de școli 14 ore/ săptămână la catedră. „Cineva, acolo sus, crede că avem prea mult timp liber!”