„Step by Step”

Elevi ai Școlii „Ion Irimescu” Fălticeni s-au alăturat proiectului internațional „Climate Action”



Elevi ai Școlii „Ion Irimescu” Fălticeni s-au alăturat proiectului internațional „Climate Action”
Elevi ai Școlii „Ion Irimescu” Fălticeni s-au alăturat proiectului internațional „Climate Action”

În ultimele șase săptămâni, elevii clasei a IV-a „Step by Step” de la Școala Gimnazială „Ion Irimescu” din Fălticeni, sub coordonarea învățătoarelor Cătălina Purdilă și Delia Ilișescu, s-au alăturat proiectului internațional „Climate Action”, la care s-au implicat 2,7 milioane de elevi și profesori din 146 de țări.
Având în vedere că studiile recente sugerează că trei sferturi dintre tinerii chestionați au spus că viitorul lumii este înfricoșător și mai mult de jumătate credeau că omenirea este condamnată, „putem spune că anxietatea climatică în rândul copiilor este în creștere. Acest lucru întărește și mai mult necesitatea ca schimbările climatice să fie încorporate în programa școlară din întreaga lume, lucru cerut de Take Action Global, alături de numeroase sindicate și organisme internaționale”, au transmis coordonatorii proiectului desfășurat la Fălticeni.
Elevii Școlii Gimnaziale „Ion Irimescu”, în cele șase săptămâni de derulare a proiectului, s-au implicat cu entuziasm, dar și cu multă seriozitate, în activitățile proiectului, activități ce le-au stârnit interesul atât prin tematica abordată, cât și prin formele de organizare. Activitățile au fost diverse, incluzând documentări teoretice din cercetări și filme documentare, observări directe ale efectelor schimbărilor climatice la nivel local, dar și activități cu caracter practico-aplicativ centrate pe găsirea unor posibile soluții pentru stoparea sau pentru ameliorarea efectelor schimbărilor climatice. Astfel, după cum ne-au spus cele două învățătoare, Cătălina Purdilă și Delia Ilișescu, elevii au realizat „Orășelul ECO” utilizând jocul Minecraft, au plantat copaci, au construit căsuțe pentru păsărele, au realizat afișe, postere, dar și creații literare prin care au încercat să atragă atenția asupra problemelor de mediu. O altă activitate atractivă pentru elevi a fost întâlnirea online cu dr. Dragoș G. Zaharescu, cercetător la Georgia Institute of Technology din Atlanta, în care elevii au avut ocazia să găsească răspunsuri la multe curiozități în legătură cu munca de cercetare din domeniul mediului, dar și posibile modalități de intervenție pe care le pot pune în practică și care ar avea un impact pozitiv asupra mediului.
Proiectul s-a încheiat în cadrul unui eveniment live online, pe 4 noiembrie, la care au participat 250.000 de persoane din toată lumea. Evenimentul a inclus vorbitori precum ASR Prințul William, președintele James Alix Michel din Seychelles, Richard David de la NASA, Matt Larsen-Daw de la WWF, ASR Prințesa Esmeralda din Belgia, Juan Garcia de la Programul ONU pentru Mediu, oameni de știință, experți, activiști climatici și mulți alții. Prințul Williams i-a lăudat pe elevi pentru creativitatea și eforturile lor: „Avem nevoie de creativitatea tinerilor pentru a ne repara planeta. Avem nevoie de studenți să inventeze și să inoveze – să gândească dincolo de unde suntem acum și să fim optimiști în ceea ce privește viitorul nostru”.
Climate Action Project este un proiect global centrat pe elevi care a fost lansat în 2017 de Take Action Global, o organizație nonprofit cu sediul în SUA. Proiectul își propune să ajute elevii să învețe despre criza climatică în moduri autentice și să disemineze soluții printr-o platformă online.



Recomandări

Pledoarie pentru un „ecosistem economic sustenabil”. Interviu cu prof. univ. dr. ec. Carmen-Eugenia Nastase

Pledoarie pentru un „ecosistem economic sustenabil”. Interviu cu prof. univ. dr. ec. Carmen-Eugenia Nastase
Pledoarie pentru un „ecosistem economic sustenabil”. Interviu cu prof. univ. dr. ec. Carmen-Eugenia Nastase

Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce

Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce
Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce

„Suntem unici, valoroși și toleranți” – Ziua Internațională a Toleranței la Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni

„Suntem unici, valoroși și toleranți” – Ziua Internațională a Toleranței la Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni
„Suntem unici, valoroși și toleranți” – Ziua Internațională a Toleranței la Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni

Ioan Balan vrea să afle de la ministrul Mediului câte proiecte de împădurire s-au implementat în județul Suceava pe fonduri europene

Ioan Balan vrea să afle de la ministrul Mediului câte proiecte de împădurire s-au implementat în județul Suceava pe fonduri europene
Ioan Balan vrea să afle de la ministrul Mediului câte proiecte de împădurire s-au implementat în județul Suceava pe fonduri europene

La Fălticeni, „O lume mai curată, o lume mai bună” – o lecție de ecologie, solidaritate și speranță

La Fălticeni, „O lume mai curată, o lume mai bună” – o lecție de ecologie, solidaritate și speranță
La Fălticeni, „O lume mai curată, o lume mai bună” – o lecție de ecologie, solidaritate și speranță

„Viață sustenabilă”: proiectul care le-a arătat elevilor Liceului Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni că sănătatea începe din farfurie

„Viață sustenabilă”: proiectul care le-a arătat elevilor Liceului Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni că sănătatea începe din farfurie
„Viață sustenabilă”: proiectul care le-a arătat elevilor Liceului Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni că sănătatea începe din farfurie