Directorul general al Complexului Muzeal Bucovina, Constantin-Emil Ursu, a reliefat ieri, într-o conferință de presă organizată cu câteva ore înainte de deschiderea Festivalului de Artă Medievală „Ștefan cel Mare”, elementele de noutate din programul acestei ediții, al cărei sponsor oficial este firma ORANGE.
Teatru și tabără de corturi
Accentuând faptul că este cel de-al treilea an în care Cetatea de Scaun a Sucevei oferă cadrul de desfășurare pentru festivalul medieval, care tinde să devină o manifestare urbană percepută și apreciată la nivel național, Constantin-Emil Ursu a precizat că primele trei zile sunt dedicate teatrului, fiind prezentată, în două spectacole pe zi, de colectivul de actori ai Teatrului „Mihai Eminescu” din Botoșani, piesa „Apus de soare” de Barbu Ștefănescu Delavrancea.
O premieră va fi și tabăra medievală cu corturi organizată în curtea exterioară a cetății de către Ordinul Cavalerilor de Mediaș, Asociația „Gladius Dei” din Sibiu și Ordinul Cavalerilor Cetăților Bârsei.
Pălării țuguiate de vrăjitoare, măști și arme medievale
Totodată, în acest an vizitatorii vor putea cumpăra, de la standurile și de la comercianții ambulanți care se vor afla în cetate, îmbrăcăminte cu croială medievală, pălării țuguiate de vrăjitoare, măști și diverse obiecte, între care și arme medievale executate de „Hystorica” Zărnești.
Poate una dintre cele mai spectaculoase scene nocturne prezentate în cadrul festivalului va fi cea a arderii vrăjitoarei, scenă în care vor fi aprinși șase baloți de paie.
Toți copiii care vor veni în cetate vor primi, odată cu biletul de intrare, și o hartă de orientare pentru concursul „Descoperiți comoara”, concurs la care participanții vor fi răsplătiți cu dulciuri.