Producția auto mondială ar putea pierde 600.000 de automobile până la sfârșitul acestei luni, din cauza impactului crizei din Japonia asupra fluxurilor comerciale din industria auto, care afectează oferta de materiale, piese și alte elemente esențiale, transmite Bloomberg.
Până vineri, circa 320.000 de autovehicule nu au mai fost asamblate din cauza problemelor generate de cutremurul din 11 martie. A doua rundă de efecte urmează să se facă resimțită încă de la începutul lunii aprilie, când multe fabrici din America de Nord și-ar putea reduce producția după ce termină stocurile de piese, potrivit IHS Automotive.
„Următorul val de închideri vine când stocul de piese se termină. Rata la care se pierde producție va crește puternic odată cu suspendarea activității fabricilor nord-americane”, a afirmat vicepreședintele IHS, Michael Robinet.
Toyota Motor, cel mai mare constructor auto din lume, a anunțat că a pierdut producție de 140.000 de automobile, iar Honda are o deficiență de 46.000 de mașini și camioane și 5.000 de motociclete.
Mazda a fost nevoită să reducă producția cu 31.000 de autovehicule și a suspendat comenzile la dealerii din Statele Unite pentru acele modele asamblate la cele două fabrici din Japonia, a căror activitate este afectată de întreruperea livrărilor de piese.
Nissan, General Motors și alte companii nu au oferit încă detalii despre producția pierdută în urma dezastrului din 11 martie.
Merck KGaA are probleme cu producția unui pigment destinat vopselelor auto metalizate, care provenea de la o fabrică din apropierea centralei nucleare Fukushima-Daiichi. În consecință, mai multe companii au suspendat comenzile pentru modelele care necesită vopsele bazate pe acest pigment.
General Motors a suspendat activitatea la două fabrici de autoturisme compacte din Europa și o uzină care produce camionete din Louisiana, afectate de lipsa de piese auto. GM a redirecționat o parte din stocul de piese către o fabrică din Kansas care produce modelele sedan Chevrolet Malibu și Buick LaCrosse, deoarece acestea au o marjă mai ridicată de profitabilitate.