Editorii revistelor pentru bărbați și ai ziarelor care publică imagini sexuale cu femei au fost somați de unul dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie să cenzureze copertele acelor publicații, până pe 9 septembrie, informează guardian.co.uk.
Co-Operative Group, unul dintre cei mai mare retaileri din Marea Britanie, a amenințat că va retrage de la vânzare toate acele publicații din cele peste 4.000 de magazine ale sale dacă ziarele și revistele vizate nu vor fi puse în „saci de castitate” („modesty bags”) care vor avea rolul de a ascunde imaginile cu tentă sexuală de pe copertele lor.
Co-Operative Group a luat deja decizia ca în magazinele sale astfel de reviste și de ziare să fie expuse pe rafturi, începând din această lună, doar în spatele unor ecrane de protecție opace – o măsură preventivă, până când editorii vor furniza ei înșiși acei „saci de castitate”.
Editorii unor reviste precum Front, Loaded, Nuts și Zoo vor trebui ca până pe 9 septembrie să își livreze revistele în acei saci de castitate presigilați.
Directorii acestui mare lanț de supermarketuri au spus că decizia lor reprezintă o reacție la îngrijorarea tot mai mare a angajaților, clienților și colegilor lor referitoare la expunerea copiilor la imagini cu conținut sexual explicit, care sunt prezente pe copertele unor publicații.
Ziarul The Sport a anunțat deja că își va livra edițiile în magazinele Co-op începând din septembrie cu acei „saci de castitate”.
Decizia acestui lanț de magazine a fost luată la doi ani după publicarea unui set de recomandări de către guvernul britanic, potrivit cărora astfel de publicații trebuie expuse în magazine doar pe raftul cel mai înalt sau copertele lor trebuie să fie acoperite cu un „manșon de castitate”. Potrivit codului de practici al Agenților de Presă din Federația Națională a Retailerilor, revistele pentru adulți trebuie expuse doar pe raftul de sus. Totodată, același ghid recomandă ca revistele pentru bărbați să nu fie expuse alături de publicațiile pentru copii sau pe un raft de unde pot fi văzute de copii.
Pe de altă parte, The Guardian anunță într-un articol publicat pe site-ul său că site-urile porno fac mai mult trafic în Marea Britanie decât rețelele de socializare și site-urile de știri, de business și cele pentru cumpărături.
Astfel, 8,5% din totalul de click-uri din Marea Britanie, în luna iunie, au vizat site-uri pornografice, o tendință pe care premierul David Cameron dorește să o contracareze.
Doar „Artă și divertisment”(„Arts and entertainment”) – o categorie impulsionată de site-ul YouTube deținut de Google – motoarele de căutare au făcut trafic mai mare, înregistrând procente de 9,5% respectiv 15,7%.
Aceste date, care nu includ traficul online realizat pe telefoanele mobile, au fost furnizate de Similar Web, o companie cu sediul la Tel Aviv, specializată în măsurarea parametrilor online.