Angajații Termica trimiși pe teren împreună cu reprezentanții asociațiilor de proprietari, pentru a bate la ușile rău-platnicilor, să-i determine să își achite din datoriile restante, s-au “lovit” de uși închise.
În cele mai multe cazuri, chiar de au mers de mai multe ori, la ore diferite, sau chiar de uneori era clar că proprietarii sunt acasă, nu li s-a deschis ușa, rău-platnicii ignorându-i, la fel ca și obligația pe care o au, de a achita ceea ce consumă.
„Împreună cu asociațiile de proprietari am format 28 de comisii mixte. În perioada 20 martie – 5 mai au fost vizitate 612 apartamente, în sensul că la acestea s-a bătut la ușă în mod repetat. Din cele 612, la 395 nu li s-a deschis ușa niciodată, deși s-a mers la fiecare de câte trei ori, la ore diferite”, a declarat directorul Termica, Ovidiu Dumitrescu.
În urma acestor acțiuni s-au încasat doar 35.600 de lei.
„Sunt situații în care proprietarii nu recunosc debite importante, de zeci de mii de lei. Nu e ușor ca după programul de lucru să mergi la ușa omului, unde nu ești bine primit, pentru recuperarea de creanțe”, a adăugat directorul Termica.
De altfel, acesta a tras un semnal de alarmă asupra riscului ca sistemul centralizat de termoficare să nu mai poată fi funcțional, pentru că, din cauza rău-platnicilor și a problemelor cauzate de aceștia, de la opriri ale apei calde și căldurii în asociații, până la problemele economice ale societății de termoficare, tot mai mulți dintre consumatorii bun-platnici vor să se debranșeze, optând pentru alte variante de încălzire, la care nu mai depind de vecinii lor.