Ecaterina Andronescu propune un an suplimentar de studii pentru elevii care înregistrează „decalaje”



Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, propune suplimentarea studiilor pentru elevii care înregistrează decalaje în acumulări față de programa pe care au parcurs-o. Propunerea face parte din proiectul de modificare a sistemului de învățământ, lansat vineri în dezbatere publică
„Ne confruntăm de mai mulți ani cu rezultate nu tocmai fericite la examenul de evaluare națională după clasa a opta acum. Cei care nu promovează acest examen parcurg în continuare fie studiile de profesionalizare, fie studiile liceale și ne trezim că nu promovează examenul de bacalaureat. De ce? Pentru că marea lor majoritate nu reușesc să recupereze decalajele pe care le-au înregistrat față de programa pe care au parcurs-o”, a explicat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, raționamentul care a stat la baza propunerii.
Ministrul spune că decalajele respective pot fi recuperate prin „evaluare și prin remediere” în cadrul ciclului gimnazial, dar și prin eventuala introducere a unui an suplimentar.
„Ca urmare, nu putem să mergem mai departe și să ne facem că aceste lucruri nu sunt așa cum vi le relatez eu acum. De aceea, vom încerca, pe de-o parte, în interiorul ciclului, prin evaluare și prin remediere, să eliminăm aceste lacune și, în măsura în care pentru unii nu vom reuși, gândim că poate anii de gimanziu nu sunt suficienți. Și atunci putem să gândim un an suplimentar. Ne străduim să corectăm prin cursuri remediale. Dacă nu vom reuși să corectăm prin cursuri remediale, atunci, pentru aceia pentru care decalajele sunt atât de mari, acei copii au nevoie de o durată mai mare ca să acumuleze. Niciun elev să nu fie abandonat pentru că ritmul lui de învățare, pentru că trăiește sau vine dintr-un mediu social în care nu a fost susținut în mod corespunzător. Să nu-l abandonăm, așa cum, din păcate s-a întâmplat”, a spus Andronescu.
În proiectul supus vineri dezbaterii publice, Ecaterina Andronescu mai propune, printre altele, transformarea clasei pregătitoare în clasa I, integrarea clasei a IX-a în gimnaziu și diferențierea bacalaureatului în studii de științe, socio-umanist, vocațional și profesional.



Recomandări

Centrul de imagistică REGINA MARIA Suceava: Monitorizarea oncologică a supraviețuitorilor de cancer, garanția unor rezultate inegalabile în lupta cu boala

Centrul de imagistică REGINA MARIA Suceava: Monitorizarea oncologică a supraviețuitorilor de cancer, garanția unor rezultate inegalabile în lupta cu boala
Centrul de imagistică REGINA MARIA Suceava: Monitorizarea oncologică a supraviețuitorilor de cancer, garanția unor rezultate inegalabile în lupta cu boala

Andronescu anunță că profesorii care au luat sub 5 la titluarizare nu vor mai avea dreptul să predea