Așa cum ne-a obișnuit, brand-ul Băsescu are niște campanii de imagine excelente. Adevărul e că brand-ul Băsescu este atât de viu și are atât de multe fețe, culori și vorbe, încât ai din ce să construiești. După ce Traian Băsescu a câștigat alegerile prezidențiale din 2004 cu o campanie de imagine inspirată, a venit rândul fiicei cele mici a șefului statului, Elena, să fie purtată către o funcție importantă pe aripile unei campanii bine gândite. În municipiul Suceava sunt puse câteva panouri publicitare în care apare candidatul independent la Parlamentul European Elena Băsescu-EBA. Afișele nu sunt multe, ca să nu se întrebe poporul de unde are domnișorica bani atât de mulți, dar sunt plasate în zone extrem de circulate.
Afișul este curat, luminos și energic. Domnișoara Băsescu afișează o mină de om sigur pe el și optimist, și nu este însoțită în fotografie de inele, lănțișoare, ghiuluri. Bijuteriile au fost scoase din decor pentru a nu „fura” din strălucirea Elenei Băsescu, dar și pentru a șterge imaginea fetei de bani gata care se sparge în figuri prin cluburi cu băieții de băieți al căror unic scop în viață este să spargă banii părinților.
În josul panoului apare, deloc întâmplător, adresa de web a domnișoarei Elena care, deloc întâmplător, este ebasescu.ro. Adică, Elena e un Băsescu, face parte din brand-ul Băsescu. Dacă populația nu este pe deplin lămurită că Traian Băsescu este președintele de facto al PD-L, aceasta știe cu siguranță că Elena Băsescu este fiica șefului statului. O fată care, așa cum a spus, dacă va deveni europarlamentar, va reveni în PD-L.
PD-L Suceava are un candidat pe un loc eligibil. Este vorba despre administratorul public al județului Suceava, Petru Luhan. Domnul Luhan se chinuiește în zadar să pară ceea ce nu e de fapt. Acesta este un adevărat campion la datul ochilor peste cap și un individ ajuns doar printr-un noroc chior administrator public și pe un loc foarte bun pe lista pentru europarlamentare.
Domnul Luhan demonstrează de câte ori are ocazia că aroganța s-a născut la sat, la el în sat, și că este un cetățean fals ca o bancnotă de un leu făcută de un elev de clasa a VII-a la imprimanta color. Totodată, dacă s-ar concentra un pic, Petru Luhan ar deveni lejer campion mondial la făcut și spus nimicuri, și ar intra în Academia Recordurilor care nu folosesc la nimic.
Campania de imagine a domnului Luhan este incoloră, inodoră și pe alocuri de un penibil vecin de garsonieră cu părinții unui elev care de trei ani de zile se chinuiește să treacă în clasa a VIII-a.
În aceste condiții, pentru ce să voteze simpatizanții PD-L cu Petru Luhan care, independent de voința lui, a ajuns pe poziții la care neam de neamul lui nu visa, și să nu o aleagă pe Elena Băsescu, independenta lui tata? Dacă pentru Elena Băsescu logo-ul este EBA, pentru Petru Luhan acesta ar putea fi PLU. De la plus. De la cineva care-i în plus prin politică și administrație publică.
La Bruxelles, mult mai multe lucruri poate face cineva care-i parte componentă a unui brand recunoscut, decât unu’ care a tot arătat că-i în brad și bradu-n aer.