E bine așa rău cum e



Avem o veste bună. E despre România și vine din afară. S-a mai făcut un clasament și, contrar așteptărilor, nu suntem în coada listei. Aflăm că elevii români copiază, absentează nemotivat și întârzie – până aici nimic nou și nimic bun, dar elevii români fac asta, în medie, mai puțin decât elevii din alte 30 de state. La fel stau lucrurile în privința actelor de vandalism, agresării și intimidării colegilor și furturilor, care potrivit studiului internațional privind Procesul de Predare-Învățare TALIS 2013, desfășurat în 34 de țări, au un nivel mai scăzut în școlile românești. Adică „derbedeii ăștia care nu învață nimic și habar n-au ce-i aia școală și respect pentru profesori”, după cum mulți îi numesc, sunt niște mielușei. Asta e lumea în care trăim, dar rezistența la schimbare e mare, iar conflictul între generații s-a inventat cu prea multă vreme în urmă. La nivel mondial fenomenul de „bullying” dă mari bătăi de cap educatorilor și familiilor, în timp ce, în România, conceptul este cvasinecunoscut. Nu înseamnă că nu există, dar faptul că nu se vorbește despre el public arată că nu are amploarea unui fenomen. În limba română nu există nici măcar un termen care să-l traducă pe universalul bullying. Noi îi spunem comportament agresiv, ostil, de excludere, de luare în derâdere a cuiva, de umilire. Aceasta fiind descrierea parcă am putea spune că se întâmplă și la noi și nu de ieri de azi. Rămâne întrebarea: în România nu e situația așa de gravă sau n-avem noi timp și atenție pentru astfel de chestiuni? Dar revenind la studiul internațional, aflăm că dintre toți factorii care definesc atmosfera din unitățile de învățământ, absenteismul și întârzierea elevilor la școală sunt de departe cel mai des întâlnite în țările participante la această analiză. 29% dintre elevii români spun că întârzie la școală,față de 52% media internațională, absențele nemotivate – 30%, față de 39% media europeană, copiatul – 5%, față de 13% (și mai spune lumea că românu-i hoț), actele de vandalism și furturile – 2%, față de 4%, intimidarea sau agresiunea verbală între elevi – 9%, față de 16%, rănirea fizică provocată de violențele între elevi – 1%, față de 2%, intimidarea sau agresiunea verbală asupra profesorilor sau personalului – 0%, față de 3%, și deținerea sau consumul de droguri și de alcool – 0%, față de 1% media internațională. Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare TALIS 2013 s-a desfășurat sub egida Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și este cel mai mare studiu internațional centrat pe cercetarea mediului educațional. Să mai spună acum cineva că nimic nu mai e ca odinioară, că nu se mai face carte ca altădată, că asta e generația fără bac sau că tinerii din ziua de azi…



Recomandări

Alin Conache a fost operat pentru fracturi multiple la oasele feței și se recuperează cu gândul la finalele Ligii de Rugby

Alin Conache a fost operat pentru fracturi multiple la oasele feței și se recuperează cu gândul la finalele Ligii de Rugby
Alin Conache a fost operat pentru fracturi multiple la oasele feței și se recuperează cu gândul la finalele Ligii de Rugby

„Culorile Bucovinei”, jocuri, desen, pictură, o săptămână creativă pentru copii, la Muzeul Arta Lemnului

„Culorile Bucovinei”, jocuri, desen, pictură, o săptămână creativă pentru copii, la Muzeul Arta Lemnului
„Culorile Bucovinei”, jocuri, desen, pictură, o săptămână creativă pentru copii, la Muzeul Arta Lemnului