În sfârșit

După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier



Ieșirea spre Suceava și Vatra Dornei
Ieșirea spre Suceava și Vatra Dornei

Un prim tronson al rutei ocolitoare a Sucevei, de la Șcheia la Pătrăuți, peste râul Suceava, a fost în sfârșit finalizat și dat în folosință. După ce, în ultimul an, reprezentanți ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale sau ai administrației județene au anunțat de vreo zece ori că ”în câteva zile se deschide tronsonul trei”, când totuși acest lucru s-a petrecut, nimeni n-a mai vrut să-și asume vreo ridicolă festivitate de inaugurare. Deschiderea pentru traficul rutier a celor 5,5 km de drum pentru construcția căruia au fost necesari aproape șapte ani s-a făcut relativ discret.
Ieri după-amiază, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a informat scurt, printr-un comunicat de presă, că din data de 12 martie 2015, ora 16.00, traficul rutier pentru toate categoriile de vehicule este deschis pe tronsonul III al variantei de ocolire a municipiului Suceava. ”Circulația rutieră se va desfășura astfel: de la km 7+285 – intersecția DN 17 până la km 12+434 – intersecția cu DN 2, spre Vama Siret”, se arată în comunicat. Puțin înainte de ora 16.00, câțiva muncitori au îndepărtat indicatoarele de ”acces interzis” de la cele două capete ale drumului și au salubrizat zona. La numai câteva minute de la darea în folosință, un tir înmatriculat în Turcia a și intrat pe șosea, dinspre Siret spre Vatra Dornei.
Tronsoanele 1 și 2 au termen de finalizare 1 octombrie 2015
Celelalte două tronsoane ale rutei ocolitoare ar trebui să fie finalizate până la data de 1 octombrie. În perioada imediat următoare vor fi organizate licitațiile și teoretic în luna mai ar trebui să înceapă lucrările. Până acum, pe tronsonul E85 – Moara și Moara – Șcheia lucrările sunt executate în proporție de aproximativ 88%.
Șantierul la ruta ocolitoare a Sucevei s-a deschis în 2008 și investiția ar fi trebuit finalizată în 2012. Mai multe scandaluri și sistarea, la un moment dat, a finanțării, au amânat până acum construcția unei șosele de centură a cărei lungime totală nu depășește 12,42 km. Pe traseu mai sunt 16 poduri și 48 de podețe. Lucrarea costă circa 200 de milioane de lei fără TVA (aproximativ 46,5 milioane de euro), la care se adaugă alte milioane de euro care s-au plătit sau urmează să se plătească proprietarilor peste ale căror terenuri trece ruta ocolitoare.



Intrarea dinspre Pătrăuți
Intrarea dinspre Pătrăuți
Primul TIR care a circulat pe ruta ocolitoare
Primul TIR care a circulat pe ruta ocolitoare
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
După șapte ani, primii 5,5 km din șoseaua de centură a Sucevei s-au deschis traficului rutier
Ieșirea spre Suceava și Vatra Dornei
Ieșirea spre Suceava și Vatra Dornei


Recomandări

Blocarea proiectelor prin Programul „Anghel Saligny” ar reprezenta un dezastru pentru locuitorii comunei Preutești

Blocarea proiectelor prin Programul „Anghel Saligny” ar reprezenta un dezastru pentru locuitorii comunei Preutești
Blocarea proiectelor prin Programul „Anghel Saligny” ar reprezenta un dezastru pentru locuitorii comunei Preutești

7 km de microtuburi pentru fibră optică s-au montat deja pentru îngroparea cablurilor de pe stâlpii din municipiul Suceava

7 km de microtuburi pentru fibră optică s-au montat deja pentru îngroparea cablurilor de pe stâlpii din municipiul Suceava
7 km de microtuburi pentru fibră optică s-au montat deja pentru îngroparea cablurilor de pe stâlpii din municipiul Suceava

Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulație în cel mult trei ani”

Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulația în cel mult trei ani”
Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulația în cel mult trei ani”