* Conducerea DSP consideră că această măsură ar fi incorectă
* Daniel Martiniuc declară că sechestrarea ambulanțelor s-a dispus în urma acțiunilor „unor persoane care au fost manipulate din umbră”
Direcția de Sănătate Publică Suceava nu va demite conducerea Serviciului Județean de Ambulanță.
Anunțul a fost făcut ieri de către directorul interimar al DSP, doctor Odette Nicolae, care a precizat că nu s-a primit nici o adresă oficială de la Ministrul Sănătății în ceea ce privește demiterea șefului SJA Suceava – Daniel Martiniuc și că direcția nu îl va demite pe acesta din funcție. Odette Nicolae a precizat că demiterea directorului SJA Suceava din funcție ar fi o măsură incorectă și în plus nu s-ar rezolva problemele cu care se confruntă acest serviciu din cauza subfinanțării.
„Direcția de Sănătate Publică Suceava nu va demite conducerea Serviciului Județean de Ambulanță pentru că măsura nu ar rezolva problemele de fond cu care se confruntă unitatea și ar fi incorect față de un coleg ce s-a străduit să mențină pe linia de plutire unitatea sanitară pe care o conduce în condițiile unui deficit bugetar de 9,5 miliarde lei în anul 2003”, a declarat directorul interimar al DSP Suceava, făcînd referire la faptul că în anul respectiv conducerea SJA Suceava a fost nevoită, din cauza bugetului insuficient, să oprească sporurile salariale ale angajaților.
– „Referitor la sechestru, s-a dorit perturbarea activității instituției de niște oameni care au sperat că doar așa își vor rezolva probleme personale”
Daniel Martiniuc a declarat ieri că „persoane din umbră” au încercat să îl discrediteze și să perturbe activitatea Serviciului Județean de Ambulanță, prin punerea sub sechestru a autosanitarelor. „Referitor la sechestru, s-a dorit perturbarea activității instituției de niște oameni care au fost manipulați din umbră de persoane care au sperat că doar așa își vor rezolva probleme personale”, a spus directorul SJA Suceava.
Daniel Martiniuc face un apel către salariații serviciului să nu se lase antrenați în acțiunile „unor persoane care preferă să oprească activitatea, ceea ce în fapt nu se poate, și să-și atragă oprobiul public”.
Acesta a menționat ieri că în anul 2003 nu a existat o comunicare optimă cu cei aflați atunci la conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate și că modul în care s-a încheiat contractul cu CJAS în anul respectiv este una dintre cauzele crizei de acum de la Ambulanță. „În anul 2003, înainte de încheierea contractului, și după ce CJAS Suceava ne-a adus la cunoștință suma contractuală, noi am făcut demersurile necesare pentru a obține un buget mai mare și pentru a preveni tensiunile sociale, dar demersurile noastre nu au fost luate în considerare. Mai rău, suma, care și așa era insuficientă, a fost defalcată pe 12 luni, ceea ce a condus la dificultăți financiare lună de lună. O consecință nefastă a avut și faptul că s-a impus un preț mic pe solicitare. Acest preț mic a avut ca rezultat un număr mare de solicitări, la care serviciul nu putea face față. În anul 2004, odată cu schimbarea conducerii CJAS, situația s-a schimbat și am avut un dialog civilizat cu noul director. Contractul cu valoarea inițială a bugetului a fost încheiat pentru 8 luni de zile, nu pentru 12, și chiar dacă am întîmpinat probleme, activitatea s-a desfășurat în condiții normale, iar personalul și-a primit toate drepturile salariale. În prezent, din partea CJAS Suceava există o mare disponibilitate, implicare și în același timp pentru găsirea de soluții concrete pentru ieșirea din impas a serviciului în ultimele 2 luni ale anului 2005”, a comentat Daniel Martiniuc.
Directorul SJA Suceava a mai spus că la întîlnirea de miercuri, de la Iași, cu medicii din zona Moldovei, ministrul Sănătății, Eugen Nicolăescu, a declarat că într-adevăr la nivelul CNAS se practica traficul de influență și bugetele erau împărțite caselor județene și unităților sanitare din teritoriu pe șpagă.
În urmă cu trei zile, directorul Serviciului Județean de Ambulanță solicita în mod public ajutorul președintelui Traian Băsescu în vederea clarificării modului în care Casa Națională de Asigurări de Sănătate a împărțit în anul 2003 bugetele către serviciile de ambulanță județene. Daniel Martiniuc spunea atunci că are motive întemeiate să creadă că bugetul pentru fiecare serviciu județean era stabilit pe cu totul alte criterii decît cele obiective în vechiul regim și declară că distribuirea fondurilor la vremea respectivă se făcea pe șpagă, la nivelul CNAS practicîndu-se traficul de influență.
Directorul SJA Suceava a afirmat că „în vechiul regim se mergea cu mașinile pline la CNAS și la Ministerul Sănătății, pentru ca unele servicii de ambulanță din țară să obțină bugete mai mare, în detrimentul altora”. Daniel Martiniuc preciza că pentru că nu a utilizat această practică, SJA Suceava a primit fonduri reduse în anul cu pricina și de ceea a fost nevoie de diminuarea sporurilor angajaților serviciului în anul respectiv, pentru ca în urmă cu o săptămînă 22 de salariați să obțină punerea sub sechestru a ambulanțelor în vederea recuperării sumelor restante.
În urma scandalului ambulanțelor puse sub sechestru, juristul SJA Suceava, Elena Heroiu, și-a înaintat ieri demisia, invocînd probleme de ordin familial.
DSP Suceava nu îl va demite din funcție pe directorul Serviciului Județean de Ambulanță
