Stadiul de pregătire pentru iarnă la nivelul drumurilor naționale și județene a fost prezentat, miercuri, în cadrul Colegiului prefectural. Astfel, la Secția de Drumuri Naționale (SDN) Câmpulung Moldovenesc activitatea de întreținere este asigurată prin 5 baze de deszăpezire și 3 puncte de sprijin, care deservesc drumurile naționale DN 17, DN 17B, DN 17A, DN 18 și DN 2E. SDN Câmpulung Moldovenesc a arătat că are la dispoziție 36 de utilaje închiriate și 6 utilaje proprii, echipate cu lamă și răspânditor de material antiderapant și un stoc de sare de 5.693 de tone, distribuit în bazele și punctele de sprijin. De asemenea, pe DN 2E s-au montat 1.200 metri liniari de parazăpezi, conform programului de iarnă.
Secția de Drumuri Naționale Suceava are asigurate, la data de 12 decembrie a.c., 3.485 de tone de sare, 1.189 de tone de nisip și 21 de tone de clorură de calciu.
În bazele de deszăpezire sunt disponibile 48 de utilaje închiriate, repartizate astfel: la baza Suceava sunt 12 camioane tip ATB (All-Terrain Boarding), trei vehicule multifuncționale de tip Unimog și două încărcătoare; baza Rădăuți – 8 ATB, două Unimog, un încărcător; baza Fălticeni – 7 ATB, un Unimog, două încărcătoare; baza Ilișești – 8 ATB, un Unimog, un încărcător.
Programul de montare a parazăpezilor este realizat în proporție de 68%, restul urmând a fi finalizat în funcție de condițiile din teren.
În ceea ce privește drumurile județene, Direcția Județeană de Drumuri și Poduri Suceava a informat că pentru actualul sezon de iarnă intervențiile se asigură pe o rețea de 895,48 km de drumuri județene, încadrate la nivelurile I și II de viabilitate. Sunt disponibile 33 de autobasculante (ATB) dotate cu lamă și răspânditor de material antiderapant, la care se pot adăuga alte utilaje, în funcție de situațiile operative. Materialele antiderapante utilizate sunt nisip, sare sau amestec nisip–sare în raport de 4:1, adaptat condițiilor meteorologice. Activitatea de deszăpezire este monitorizată prin sisteme GPS.
În cadrul ședinței colegiului, prefectul Traian Andronachi a subliniat „necesitatea unei colaborări „permanente și eficiente” între structurile responsabile de administrarea drumurilor naționale și județene, respectiv Secțiile de Drumuri Naționale și Direcția Județeană de Drumuri și Poduri.
Prefectul a accentuat că, în situația în care apar probleme sau evenimente care nu pot fi gestionate punctual de o singură structură, „este obligatorie sprijinirea reciprocă și intervenția coordonată”, astfel încât circulația rutieră să fie menținută în condiții de siguranță, iar efectele fenomenelor meteorologice să fie limitate cât mai rapid.
Totodată, prefectul a solicitat ca informarea operativă și comunicarea instituțională între structurile implicate să se realizeze în timp real, pentru a permite luarea rapidă a deciziilor și pentru a evita blocajele sau întârzierile în intervenție.






