Multe accidente

Drumul național Suceava-Vatra Dornei, șoseaua neagră a tragediilor rutiere



Petrică Jucan: „Viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum este principala cauză a accidentelor produse în primul semestru al acestui an”
Petrică Jucan: „Viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum este principala cauză a accidentelor produse în primul semestru al acestui an”

Analiza de bilanț a Serviciului de Poliție Rutieră Suceava cu privire la accidentele grave produse în primele șase luni ale acestui an arată că DN 17, șoseaua care leagă Suceava de Ardeal, se distinge detașat în topul șoselelor periculoase.
DN 17, pe raza județului, se întinde de la ieșirea din municipiul reședință de județ și până la Poiana Stampei, la limita cu Bistrița-Năsăud. Gradul ridicat de risc reiese și din faptul că pe DN 17 s-au produs mult mai multe accidente grave decât pe DN 2, de la intrarea dinspre Iași și până la Siret, cea mai întinsă șosea care străbate județul Suceava.
Cifrele reci ale tragediilor de pe șosele
Conform analizei Poliției Rutiere, în primul semestru din 2013, pe DN 17 au avut loc 18 accidente rutiere grave, soldate cu 13 morți și 15 răniți grav. Urmează DN 2, unde au avut loc nouă accidente grave, cu cinci morți și șase răniți grav, și DN 17 A, Câmpulung Moldovenesc-Rădăuți, cu șase accidente grave, în urma cărora patru oameni au murit, iar trei au fost răniți grav.
Așadar, pe DN 17 numărul de decedați și răniți grav este mai mult decât dublu față de numărul victimelor de pe drumul aflat pe poziția a doua în acest nedorit top.
Accidentele s-au concentrat în zona Câmpulung Moldovenesc. Un radar în plus va acționa în această zonă
Polițiștii rutieri au identificat și o zonă de pe DN 17 care s-a dovedit cea mai periculoasă.
„Am constatat o concentrare a numărului de accidente grave pe sectorul Vama-Pojorâta. Pe această porțiune am înregistrat nu mai puțin de șapte accidente grave, cu opt persoane decedate și trei rănite grav. Pentru a reduce numărul mare de accidente am decis să intensificăm acțiunile de control în trafic din zona Câmpulung Moldovenesc”, a declarat subcomisarul Petrică Jucan, șeful Serviciului de Poliție Rutieră Suceava.
El a mai spus că în condițiile în care viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum a fost principala cauză a producerii accidentelor de pe DN 17, sectorul Vama-Pojorâta, s-a luat decizia ca lucrătorii la Biroul Rutier al Poliției municipiului Câmpulung Moldovenesc să mai primească suplimentar o autospecială cu radar.
Vehicule grele cu lemn, implicate în două dintre accidentele cumplite de pe DN 17
DN 17 a ajuns de departe cea mai periculoasă șosea din județ în condițiile unui șir de tragedii.
În aprilie 2013, pe DN 17, între Stroiești și Ilișești, un tânăr în vârstă de 24 de ani, care conducea o autoutilitară pentru transportul înghețatei, a murit în condiții cumplite, strivit în mașină de materialul lemnos căzut dintr-un autotren scăpat de sub control.
Tot o mașină cu lemne avea să provoace o cumplită tragedie la Prisaca Dornei – Vama. La sfârșitul lunii mai, într-o curbă, un tir încărcat cu cherestea s-a răsturnat și a ajuns în curtea unei case din apropierea drumului. Două persoane care se aflau în curte în acel moment, tată și fiică, au murit zdrobite sub încărcătura de lemne. Nici șoferul tirului și pasagerul acestuia nu au scăpat cu viață, impactul fiind unul deosebit de violent. Acest accident cu patru morți este unul dintre cele mai grave produse în ultimii ani în județ.
În fine, tot în luna mai, pe DN 17, în satul Dealu Floreni, comuna Dorna Candrenilor, doi localnici care se deplasau cu o căruță au murit după ce au pătruns cu atelajul hipo pe sens opus și au fost loviți violent de un autocar.
Sunt doar trei dintre accidentele foarte grave petrecute în acest an pe DN 17, o șosea care se află în stare bună și pe care se circulă în general cu viteză mare. Acest fapt poate duce însă la accidente grave, cum confirmă din plin statisticile.
Mai puține accidente decât în 2012, dar mai multe persoane decedate
În ceea ce privește o situație generală a numărului de accidente din prima jumătate a lui 2013, statisticile arată că acestea sunt în scădere față de aceeași perioadă a lui 2012. Totuși, deși accidentele au fost mai puține, s-au înregistrat mai mulți decedați.
Conform analizei Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, în primele șase luni ale acestui an s-au produs 124 de accidente grave, cu 17 mai puține decât în aceeași perioadă din 2012.
Cele 124 de accidente grave s-au soldat cu 37 de morți (cu trei mai mulți ca anul trecut), 110 răniți grav (23 mai puțini) și 305 răniți ușor (cu 13 mai puțini).
Conform subcomisarului Petrică Jucan, „viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum este principala cauză a accidentelor produse în primul semestru al acestui an. A doua cauză este indisciplina pietonilor și a treia, indisciplina bicicliștilor. Din păcate, aceștia din urmă apar din ce în ce mai des în statistici în ultima perioadă”.
În condițiile numărului mare de accidente din cauza vitezei, polițiștii rutieri au pus accent și în primul semestru din 2013 pe controalele cu autospecialele cu radar.
În cele șase luni, în urma acțiunilor cu 11 mașini cu radar, au fost aplicate 23.629 de amenzi, din care peste 18.000 pentru depășirea limitelor de viteză.


Cumplitul accident de acum două luni, cu patru morți, petrecut pe DN 17, la Prisaca Dornei, una din cele mai mari tragedii din ultimii ani
Cumplitul accident de acum două luni, cu patru morți, petrecut pe DN 17, la Prisaca Dornei, una din cele mai mari tragedii din ultimii ani
Drumul național Suceava-Vatra Dornei, șoseaua neagră a tragediilor rutiere
Drumul național Suceava-Vatra Dornei, șoseaua neagră a tragediilor rutiere
Petrică Jucan: „Viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum este principala cauză a accidentelor produse în primul semestru al acestui an”
Petrică Jucan: „Viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de drum este principala cauză a accidentelor produse în primul semestru al acestui an”


Recomandări