Un drum județean modernizat în 2009 cu o investiție de un milion de euro a ajuns într-o stare foarte proastă la mai puțin de patru ani de la efectuarea recepției, spre marea dezamăgire a celor care îl folosesc și care se întreabă când vor mai fi bani pentru ca șoseaua să fie refăcută.
DJ 175 se întinde pe întreaga sa porțiune de la Pojorâta până la Izvoarele Sucevei. În 2009, după ce Consiliul Județean Suceava a accesat un program PHARE, DJ 175 a fost modernizat capital pe porțiunea Benia-Moldova Sulița. Este vorba de 3,5 kilometri de drum care era betonat și pe care nu se intervenise de foarte mulți ani. După cum anunța la vremea respectivă președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, investiția a fost de un milion de euro, iar lucrările au fost efectuate de SC Drumuri și Poduri SA Suceava. La vremea respectivă proiectul a prevăzut ca soluție tehnică turnarea de mixtură asfaltică peste suprafața betonată. Lucrările au fost finalizate în vara lui 2009, drumul fiind recepționat la finele lunii august.
Din păcate, drumul, ieșit între timp din garanție, a rezistat destul de puțin. Acum, în vara lui 2013, pe mai multe porțiuni drumul se află într-o stare de degradare accentuată. Semnale de degradare sunt mai vechi și s-au accentuat după iarna trecută.
DJ 175, aflat într-un nou program de modernizare, dar pe altă porțiune
În momentul de față, pe DJ 175 se efectuează lucrări de modernizare, dar pe o altă porțiune, de la Moldova Sulița spre Izvoarele Sucevei. Este vorba de aproape cinci kilometri de drum. Proiectul actual este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României și vizează îmbunătățirea infrastructurii transfrontaliere de transport rutier prin reabilitarea și modernizarea drumului județean care asigură legătura directă cu punctul de trecere a frontierei Izvoarele Sucevei – Sepit, precum și între localități situate de o parte și de alta a frontierei cu Ucraina.
Actualele lucrări nu cuprind însă și zona reabilitată în 2009.
Președintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, a precizat că, din punctul său de vedere, soluția adoptată în 2009, de turnare a mixturii asfaltice peste drumul betonat, nu s-a dovedit eficientă, astfel că în proiectul pentru noile lucrări a fost exclusă o astfel de variantă.
Proiectul aflat acum în derulare a fost aprobat în cadrul Programului Operațional Comun România – Ucraina – Republica Moldova și are o valoare de 2,6 milioane de euro.