Hopuri și obstacole

Drum cu gropi europene



Gropile se înmulțesc și se adâncesc pe zi ce trece pe drumul Suceava - Fălticeni
Gropile se înmulțesc și se adâncesc pe zi ce trece pe drumul Suceava - Fălticeni

Gropile și denivelările au încetat să mai fie atributul exclusiv al unor orașe ale județului, cum ar fi Suceava, Fălticeni sau Câmpulung Moldovenesc. De ceva vreme, aceste mici sau mai mari cavități au ajuns o problemă europeană, de vreme ce pot fi întâlnite frecvent pe un drum de importanță majoră, cum este traseul Suceava – Fălticeni, catalogat pompos ca drumul european E85.
Șoferii neavizați pleacă din Suceava cu gândul că vor intra pe drumul european 85 și vor scăpa de nenumăratele gropi care le-au zgâlțâit serios mașinile. E o simplă iluzie, pentru că imediat ce ies din municipiul Suceava se confruntă cu aceeași problemă: gropile.
Primele semne, mai bine zis primele fisuri în asfalt au apărut încă din toamnă. Administratorii acestui drum nu au părut să le dea o importanță prea mare, iar iarna le-a amintit că au comis o mare eroare.
Sarea aruncată pentru a împiedica formarea poleiului, înghețul și dezghețul succesiv au făcut ca micile crăpături din asfalt să se transforme în mici goluri, apoi în gropi, ale căror dimensiuni cresc exponențial cu timpul.
Cele mai mari probleme se înregistrează între Suceava și Cumpărătura, dar nici zona Bunești nu este lipsită de gropi.
Pericolul cel mai mare este pentru șoferii care circulă mai rar pe acest traseu și care nu cunosc capcanele din carosabil. Gropile nu sunt semnalizate, iar șoferii care circulă cu viteze de peste 100 km/h sunt în imposibilitatea de a le ocoli, în special pe timp de ceață sau când de pe contrasens apar alte autovehicule.
Înainte de intrarea în municipiul Suceava sunt două zone critice, una înainte de „racordul” către șoseaua de centură, și următoarea după stația de 110 Kv. În cele două porțiuni, gropile sunt una lângă alta și înlănțuite pe o distanță de aproximativ 100 de metri. Din aceste motive, sunt aproape imposibil de ocolit de șoferi, care riscă mult dacă fac astfel de manevre.
Reprezentanții SDN Suceava promit reparații. Nu se știe când.
Administratorii drumului european E85 nu sunt străini de aceste probleme și promit că vor efectua și reparații. Un amănunt nu este cunoscut: data când vor începe lucrările.
Andrei Huțanu, directorul Secției de Drumuri Naționale (SDN) Suceava, a declarat că superiorii săi de la Iași au emis deja ordinul de începere a reparațiilor pe drumul european 85.
„Aceste lucrări nu se pot face atâta timp cât curge de sus. Imediat ce vremea va permite, ne vom apuca de treabă. Suprafața care trebuie refăcută nu e foarte mare, dar lucrările nu pot demara dacă temperaturile nu cresc peste zero grade. Ideal este să începem lucrările înainte ca gropile să se extindă”, a declarat Andrei Huțanu.
Directorul SDN Suceava a menționat că cele mai recente reparații la acest tronson de drum s-au realizat anul trecut, dar ultimul covor asfaltic a fost turnat în perioada 2003-2004, iar perioada de garanție a expirat deja.
Chiar dacă E85 este un drum extrem de circulat și important, refacerea covorului asfaltic nu a fost luată în calcul încă, iar despre modernizarea tronsonului Roman – Siret se știe doar că a fost acceptată. Dacă va fi și realizată în deceniul următor, rămâne de văzut.



Recomandări

Un șofer băut, care a părăsit locul accidentului, rămâne după gratii, deși a fost la un pas de a reveni acasă

Un șofer băut, care a părăsit locul accidentului, rămâne după gratii, deși a fost la un pas de a reveni acasă
Un șofer băut, care a părăsit locul accidentului, rămâne după gratii, deși a fost la un pas de a reveni acasă

Gheorghe Șoldan a cerut urgentarea lucrărilor de modernizare a unuia dintre cele mai spectaculoase drumuri din județ, Panaci – Bilbor

Drumul Panaci - Bilbor va scurta cu aproape 100 de kilometri legătura rutieră dintre Vatra Dornei și Toplița
Drumul Panaci - Bilbor va scurta cu aproape 100 de kilometri legătura rutieră dintre Vatra Dornei și Toplița