Stimulentul financiar, sumele acordate angajatorilor care încadrează în muncă persoane cu contract de ucenicie și prestațiile bănești suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj nu vor mai fi raportate la salariul de bază minim brut pe țară, potrivit unui proiect de hotărâre elaborat de MMFPS. Proiectul de act normativ, supus, joi, dezbaterii publice, modifică și completează prevederi ale Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, ale Legii 72/2007 privind stimularea încadrării în muncă a elevilor și studenților, precum și ale Legii 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă, referitoare la nivelul la care se raportează prestațiile bănești, cu excepția indemnizației de șomaj, suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, și la încadrarea unor măsuri de stimulare a ocupării forței de muncă în categoria ajutoarelor de stat.
Proiectul de act normativ pune de acord dispozițiile privind încadrarea unor măsuri de stimulare a ocupării forței de muncă în categoria ajutoarelor de stat, astfel încât acordarea măsurilor de sprijin să se facă în baza schemei de ajutor de stat, respectiv în baza schemei de ajutor de minimis, elaborate cu respectarea reglementărilor în domeniu, instituite prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.
Astfel, nivelul prestațiilor bănești, cu excepția indemnizației de șomaj, a stimulentului financiar lunar acordat angajatorilor care încadrează în muncă elevi și studenți pe perioada vacanțelor și a sumelor acordate angajatorilor care încadrează în muncă persoane, în baza unui contract de ucenicie la locul de muncă nu va fi raportat la salariul de bază minim brut pe țară, ci la indicatorul social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă, acest lucru urmând să conducă la eliminarea presiunilor suplimentare asupra construcției bugetare.
Proiectul de act normativ va fi în dezbatere publică până în 23 februarie.