Două trenuri aparținând CFR Marfă, care tractau vagoane cu platformă pe care erau transportate tancuri americane, au tranzitat Suceava, unul pe parcursul zilei de duminică și unul luni noapte. Conform persoanei care le-a fotografiat și filmat, cele două trenuri au tractat fiecare câte 18 tancuri, garniturile având două locomotive, una la tractare și una în spate, ca împingătoare. Fiecare din cele două garnituri mai avea atașate încă două vagoane: un vagon de dormit clasa I al CFR Călători și un vagon model mai vechi. Primul a fost închiriat pentru transportul personalului militar, iar al doilea, probabil, pentru bagaje.
Trenurile au intrat în Suceava de pe magistrala 500, dinspre Pașcani, și și-au continuat drumul, după stația Suceava, spre Suceava Vest (Șcheia) și, mai departe, pe linia 502, spre Vatra Dornei.
Tancurile transportate sunt model M1A1 Abrams, printre cele mai bune tancuri din lume, unul din punctele forte ale armatei americane. După toate probabilitățile este vorba de un transport de tehnică militară al NATO, pentru exercițiile care se fac periodic în unități militare de pe teritoriul României.
Din informațiile pe care le avem, garnitura CFR Marfă a avut ca stație de plecare Constanța. Punctul final al trenului este Gara Voila, în județul Brașov. De ce s-a abătut acest tren în nodul României nu am reușit să aflăm. Este probabil ca garnitura să mai facă escale pe la alte unități militare.
Transporturile de acest gen au caracter special, fără a fi date prea multe informații nici măcar personalului CFR.
Pe de altă parte, faptul că tancurile nu au fost acoperite sau camuflate în vreun fel demonstrează că nu s-a dorit ca transportul să fie ascuns de ochii lumii.




