Două treimi dintre românii din mediul urban folosesc internetul, majoritatea zilnic, de acasă



Doar 30% dintre respondenți folosesc internetul pentru cumpărături și plata facturilor
Doar 30% dintre respondenți folosesc internetul pentru cumpărături și plata facturilor

Aproape două treimi (64%) dintre românii din mediul urban folosesc internetul, iar dintre aceștia 71,4% îl accesează zilnic, în special de acasă, potrivit studiului „Românii și Internetul”, realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES).
Studiul privind utilizarea Internetului în România și comportamentul internautic al românilor a fost realizată în perioada 23-24 februarie, pe un eșantion de 1.146 de persoane din mediul urban.
Un sfert dintre respondenți se declară „foarte interesați” de internet, iar 37% „interesați”, în timp ce 18% nu se arată atrași de aceste servicii. O treime dintre utilizatorii români navighează zilnic între o oră și trei ore, iar aproape 30% între 30 de minute și o oră.
Cele mai răspândite metode de conectare, de acasă, este prin telefon fix și cablu, cu ponderi de 46%, respectiv 45%. Conexiunea prin bandă largă nu este folosită decât de 6% dintre repondenți.
În schimb, conexiunea la internet cea mai răspândită la serviciu și în școli este cea prin cablu, fiind folosită de 26% dintre respondenți. Conexiunea prin telefon fix are o pondere de 13%%, iar cea broadband de 4%.
Dintre furnizorii de servicii de internet, mai mult de jumătate dintre utilizatorii sunt clienți ClickNet/Romtelecom (52%), următorii clasați fiind RCS&RDS (21%) și UPC (9%). În același timp, 4% dintre utilizatorii de internet din România se conectează prin servicii furnizate de principalii doi operatori de telefonie mobile, Orange (2%) și Vodafone (2%).
Google Chrome, cel mai utilizat browser
Cel mai utilizat browser, în România, cu o pondere de 34,3% dintre respondenți, este Google Chrome, acesta fiind urmat de Mozilla Firefox (30,6%) și de Internet Explorer (27,8%). În același timp, cel mai utilizat motor de căutare este Google (89,2%), fiind urmat, la mare distanță, de Yahoo! (8,8%).
Cel mai folosit serviciu de e-mail este cel furnizat de Yahoo! (76,1%), în timp ce numai 9,2% dintre respondenți folosesc serviciul Gmail și 1,8% Hotmail. De asemenea, serviciul de mesagerie al Yahoo! este utilizat de către 71,3% dintre respondenți, iar 10,5% accesează Google talk, 5,3% serviciul Skype, iar „Windows messenger” este folosit de 2,5% dintre români.
Doar 30% dintre respondenți folosesc internetul pentru cumpărături și plata facturilor
În scop personal, aproape toți românii (96%) folosesc internetul pentru informare, iar 83% pentru e-mail, iar pentru cumpărături și plata facturilor ponderea este situată în jurul a 30%.
În studiul IRES se arată că 88% dintre românii din mediul urban au telefon mobil, iar dintre aceștia 59% au abonament, iar 52% folosesc serviciile cu cartelă pre pay. Accesul la internet de pe telefonul mobil este folosit de 15% dintre posesorii de telefoane mobile, chiar dacă ponderea celor care au aceste servicii incluse în abonamente este de 22%.