Două persoane, inclusiv un pasager, se pare un cetățean turc, erau spitalizate în continuare, duminică, după ce un avion operat de compania română Carpatair în contul Alitalia a ratat aterizarea și a ieșit de pe pistă, sâmbătă seara, la Roma, relatează AFP.
Parteneriatul dintre cele două companii se afla în centrul unor critici dure în Italia, în urma incidentului de sâmbătă, potrivit AFP.
Potrivit postului SkyTg24, cele două cel mai grav rănite persoane sunt un pasager turc, operat la nivelul coloanei vertebrale, și o peruviană, care a suferit diverse traumatisme și pe care alte instituții de presă au identificat-o ca fiind o însoțitoare de zbor româncă. Viața lor nu este în pericol.
Anchetele deschise de către autorități în domeniul aerian, justiția italiană și compania Alitalia continuau, duminică, pe Aeroportul Roma-Fiumicino, unde avionul accidentat se afla în continuare pe iarbă, cu trenul de aterizare complet distrus.
Avionul, de tip ATR-72, aparținând companiei române Carpatair, a decolat de la Pisa (nord) sâmbătă, către ora 18.15 GMT (20.15, ora României), și a sosit pe Aeroportul Roma-Fiumicino după o oră. Însă, dintr-un motiv necunoscut, pilotul a fost nevoit să încerce să aterizeze în mai multe rânduri. El a reușit să aterizeze, până la urmă, dar aeronava a ieșit de pe pistă.
Directorul Aviației Civile de la Fiumicino, Vitaliano Turra, a declarat pentru presă că accidentul s-a produs în urma unei „înlănțuiri de evenimente, nu are o singură cauză”. Potrivit lui Turra, rafalele de vânt atingeau o viteză „de 50 de kilometri pe oră, deci era puternice, dar nu erau incompatibile cu o aterizare”.
În contextul în care, într-un prim comunicat, Alitalia a pus accidentul pe seama rafalelor de vânt, directorul operațional al companiei, Giancarlo Schisano, a rectificat informațiile, duminică. „Erau, cu siguranță, rafale puternice de vânt, dar aeroportul era deschis, deci (prin aceasta) nu se precizează absolut nimic în legătură cu cauza” accidentului, a declarat el pentru postul SkyTg24.
Directorul a confirmat „trei incidente în ianuarie” implicând zboruri asigurate de către Carpatair în contul Alitalia, dar a subliniat că această companie deține toate certificările necesare. După o problemă de presurizare, în cursul unui zbor Ancona-Roma, au avut loc, potrivit lui Schisano, o inspecție efectuată de către Aviația Civilă și un audit la Alitalia asupra celor două avioane de tip ATR-72 care asigură curse interne în contul companiei italiene.
Alitalia a suspendat parteneriatul cu Carpatair, care exista începând din primăvara lui 2012, pe rutele Roma-Ancona, Roma-Pisa și Roma-Bologna, pe care le asigură ea însăși.
Potrivit unor fotografii publicate de mai multe ziare, Alitalia a șters, în noaptea de sâmbătă spre duminică, culorile sale de pe carlinga avionului implicat în accident.
Sindicatul piloților Uil Trasporti a amintit că a lansat un semnal de alarmă asupra unor „avarii și probleme” la Carpatair
De asemenea, politicianul Pierferdinando Casini (de centru) a denunțat, într-un mesaj postat pe Twitter, faptul că Alitalia „a fost salvată, în 2008, cu un cost de trei miliarde de euro și trimițând personal în șomaj tehnic. Iar, după accea, cumperi un bilet la Alitalia și te trezești într-o cursă Carpatair cu un nivel insuficient de securitate. Acest lucru este inaceptabil”.