Formularele E112, în baza cărora o serie de persoane cu boli grave care-și plătesc regulat contribuțiile la Sănătate au dreptul la tratament în străinătate, pe banii statului, au fost utilizate până în prezent de zece bolnavi din județ, din care cinci în 2008 și alți cinci în 2009 (unul în ianuarie și patru în februarie). Așa indică datele contabilizate de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava și date publicității ieri, de purtătorul de cuvânt al instituției, Anda Sălăgean.
Potrivit responsabilului de relațiile cu presa, pacienții pe numele cărora au fost eliberate respectivele documente au optat pentru asistența sanitară din Franța, Italia, Austria și Germania, după ce au demonstrat cu acte că nu puteau fi tratați în țară, în timp util.
De menționat că formularul E112 este valabil de la 1 ianuarie 2007 și se adresează tuturor românilor asigurați, iar în baza lui Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) decontează toate afecțiunile programabile, chiar și cazurile de transplant incluse în Programul național de sănătate.
Există mai multe formulare de tip „E” Anda Sălăgean a precizat că CNAS are mai multe tipuri de formulare europene, nu doar E112, prin care se certifică dreptul cetățenilor români, asigurați în România, de a beneficia de unele servicii medicale în statele din UE în care s-au deplasat. Ea a arătat că, anul trecut, la Suceava, au fost eliberate la solicitarea asiguraților sau a unităților sanitare din țările Uniunii Europene un număr de 214 de astfel de documente, față de 74 în 2007.
Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Suceava a explicat că în primele două luni ale acestui an s-au eliberat 39 de formulare europene, din care șapte formulare E001 – schimb de informații privind persoanele asigurate între instituții din țările UE, un formular E 106 – atestat privind dreptul la prestațiile în natură ale asigurării de boală-maternitate în cazul persoanelor care își au reședința într-un alt stat decât statul competent (pentru persoanele asigurate în România și care au rezidență în alt stat membru UE, fiind remunerate de un angajator român), 18 formulare E 107 – cerere de atestat privind dreptul la prestațiile în natură (instituția din statul UE solicită informații privind calitatea de asigurat a cetățeanului român), trei formulare E 108 – notificarea suspendării sau suprimării dreptului la prestațiile în natură ale asigurării de boală-maternitate, un formular E 109 – atestat pentru înscrierea membrilor familiei persoanei asigurate și actualizarea listelor (pentru copii sau membrul familiei care însoțesc un membru al familiei cu rezidență în alt stat UE), patru formulare E 121 – atestat pentru înscrierea titularilor de pensie, a membrilor familiei acestora și actualizarea listelor (pensionarii și membrii familiei care au rezidență în alt stat membru UE) și cinci formulare E 112.

