Reclamațiile la adresa calității serviciilor medicale oferite de Spitalul de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, mai ales cele referitoare la atitudini și comportamente neconforme, se rezumă de cele mai multe ori la comentarii pe rețelele de socializare sau la articolele din edițiile online ale ziarelor. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat că, de la începutul acestui an, au fost înregistrate doar 11 petiții care au vizat situații concrete de comportament necorespunzător al unor angajați ai spitalului și două sesizări referitoare la programările online în ambulatoriul de specialitate. De asemenea, a spus Rîmbu, la numărul de telefon 0230 206800, cu apel gratuit, pus de spital la dispoziție pentru sesizări, până acum nu a sunat nimeni.
”Noi luăm foarte în serios «Telefonul pacientului» și sesizările. Sunt lucruri care pot fi ușor eliminate pentru că se poate renunța la aroganță și suficiență. Nu avem nici o intenție de a acoperi astfel de atitudini, dar trebuie să aflăm despre ele pentru a putea lua măsuri”, a afirmat managerul Vasile Rîmbu.
În ceea ce privește actele de corupție, acesta a spus că spitalul are atribuții doar în ceea ce privește sancțiunile administrative, că nu are competențe în cercetarea penală. În astfel de situații, după ancheta administrativă plaja de măsuri începe de la avertisment și merge până la concediere, iar când sunt întrunite elementele de comitere a unei infracțiuni, unitatea medicală sesizează obligatoriu instituțiile care se ocupă de cercetarea penală.