Made in România

DN 18, aproape de data finalizării lucrărilor de modernizare. În realitate nu s-a acoperit nici o groapă



Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi

Drumul național 18, șoseaua care pleacă de la intersecția cu DN 17, la Iacobeni, și care traversează comunele Ciocănești și Cârlibaba și apoi continuă mai departe spre Sighetu Marmației și Baia Mare este, pe porțiunea din județ, un dezastru care s-a accentuat de ani de zile până la o limită pe care localnicii și turiștii pur și simplu nu o mai suportă. Practic, DN 18 înseamnă pe raza județului Suceava 40 de kilometri de gropi.
Panourile cu perioada de execuție și finalizare a lucrării par astăzi doar glume proaste
Frustrant și chiar revoltător pentru șoferi este că la marginea DN 18 tronează mai multe panouri puse înainte de data la care lucrările de modernizare a DN 18 trebuiau să înceapă. Datele înscrise pe aceste panouri par acum, în iulie 2013, niște glume proaste: șantier în lucru; Constructor – Shapir Structures; Data începerii execuției: 1 septembrie 2011; Data finalizării lucrărilor: 31 august 2013; Termenul de execuție a lucrărilor: 730 de zile.
Acestea sunt datele din proiectul care trebuia să pornească cu avânt în septembrie 2011 și să fie gata la finele lunii viitoare. În primă fază, când au fost bani, firma care a câștigat licitația a început și între timp a și finalizat lucrări de modernizare pe alte porțiuni ale DN 18. Când trebuiau să ajungă și pe raza județului, cei de la Shapir au sistat însă lucrările, pentru că nu au mai primit fonduri pentru demararea lor. Pentru că promisiuni că se vor vira totuși sumele necesare amplelor lucrări de modernizare au tot existat, nu s-au făcut nici măcar intervențiile minime, cu plombe. Așa s-a ajuns ca acum, în vara lui 2013, nici un metru de asfalt să nu fie reparat, iar drumul să fie impracticabil pe numeroase porțiuni.
Speranțe mari că modernizarea DN 18 va începe pe 15, cel târziu 20 iulie
Situația este atât de gravă încât unii transportatori care alimentau agenți economici din cele două comune, Cârlibaba și Ciocănești, au renunțat la contracte și inclusiv firmele de transport persoane au început să facă tot posibilul pentru a scăpa de rute pe DN 18. Apoi, din cauza drumului plin de gropi, aproape că nici măcar nu se mai poate vorbi de turism în comuna muzeu Ciocănești.
Primarul comunei Ciocănești, Radu Ciocan, speră ca măcar acum, în al doisprezecelea ceas, să se facă ceva.
„Reprezentanțiifirmei din Israel pregătesc șantierul pentru a începe lucrările și pe raza județului nostru. Așteaptă doar garanții că în urma unei rectificări de buget vor primi finanțare. Repararea drumului este vitală pentru comuna noastră, din toate punctele de vedere, este cel mai important lucru pe care îl așteptăm”, a declarat primarul Radu Ciocan.
Speranțele primarului se leagă de demersurile făcute de președintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, și de prefectul Florin Sinescu, în vederea alocării de fonduri pentru demararea lucrărilor.
Beneficiarul lucrării este Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), care trebuie să aloce bani către firma care a câștigat licitația din 2011.
Din informațiile pe care le avem există promisiunea că se va aloca buget pentru lucrările de modernizare a DN 18 pe raza județului Suceava și se va trece la lucru de pe 15, cel târziu 20 iulie. Deocamdată informația nu este însă oficială și prin urmare nici certă, cu atât mai mult cu cât au tot existat în ultima vreme promisiuni că drumul național ajuns într-o stare deplorabilă va fi modernizat.


Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi
Pe raza județului Suceava, DN 18 înseamnă 40 de kilometri de gropi


Recomandări

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani
Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani
Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Șoldan anunță începerea lucrărilor de asfaltare pe drumul Baia – Bogata, care nu a mai fost modernizat din 2008

Șoldan anunță începerea lucrărilor de asfaltare pe drumul Baia – Bogata, care nu a mai fost modernizat din 2008
Șoldan anunță începerea lucrărilor de asfaltare pe drumul Baia – Bogata, care nu a mai fost modernizat din 2008

Șoldan anunță începerea lucrărilor de asfaltare pe drumul Baia – Bogata, care nu a mai fost modernizat din 2008

Șoldan anunță începerea lucrărilor de asfaltare pe drumul Baia – Bogata, care nu a mai fost modernizat din 2008
Șoldan anunță începerea lucrărilor de asfaltare pe drumul Baia – Bogata, care nu a mai fost modernizat din 2008