– Unii investitori din zona industrială a Sucevei nu au fost convocați la discuții, alții au ignorat invitația municipalității
Ceea ce ar fi trebui să constituie un punct de plecare în organizarea unei dezbateri publice pe tema fluidizării traficului pe Calea Unirii s-a transformat ieri într-un circ. Primăria Suceava a avut inițiativa organizării unei întâlniri dintre reprezentanții municipalității și cei ai firmelor investitoare din zona industrială.
„Eu ca primar apreciez investițiile ce se fac în Lunca Sucevei. Se vor crea și locuri de muncă, vor veni și mai mulți bani la Primărie, dar trebuie să fim atenți pentru că vor fi modificări în traficul din zonă”, așa și-a început primarul Ion Lungu intervenția din cadrul întâlnirii de ieri. Faptul că la discuții nu erau prezenți nici membrii Comisiei de Urbanism, nici reprezentanții unor firme investitoare precum Iulius sau Ambro, l-a determinat pe edilul șef al Sucevei să declare întâlnirea „o chestiune pompieristică, fără nici o eficiență”. Viceprimarul Angela Zarojanu, directorul executiv al Direcției de Urbanism, Mihail Jitariuc, și directorul tehnic al Primăriei, Florin Cerlincă, au încercat în zadar să aducă argumente în sprijinul ideii că întâlnirea de ieri avea drept scop creionarea unei planșe cu câteva soluții de trafic propuse de investitorii din zona industrială.
„Dezbatere publică înseamnă prezența tuturor celor implicați: proiectanți, arhitecți, Comisia de Urbanism, chiar și cei care circulă pe Calea Unirii. Fiind vorba de interes public, poate găsește și Primăria o posibilitate de cofinanțare a acestui proiect. Indiferent dacă sunt instituții publice sau private, trebuie ca fiecare să poată spune ceva”, a continuat ferm primarul Ion Lungu.
Viceprimarul Angela Zarojanu a încercat să determine realizarea măcar a unui lucru concret, propunând ca Primăria să realizeze un proiect pentru zona cu pricina, pe care să-l supună dezbaterii împreună cu reprezentanții firmelor investitoare. Nici această propunere nu a fost însă pe placul primarului Sucevei, care a menționat că Primăria ar putea fi astfel acuzată că dorește să impună un proiect unor firme private care plătesc pentru lucrări de modernizare pe domeniul public.
Dezbaterea publică a fost astfel amânată pentru începutul săptămânii viitoare, când se vor decide lucruri concrete în ceea ce privește fluidizarea traficului pe Calea Unirii.
„Este o problemă complexă, ce nu se poate rezolva la o singură întâlnire. Am convocat reprezentanții firmelor investitoare și ai Poliției Rutiere pentru a aduna datele necesare în vederea realizării unui studiu de circulație. Când voi supune spre aprobare acest studiu de circulație în Consiliul Local, trebuie să aduc date concrete: care este contribuția fiecăruia la acest proiect sau care sunt costurile totale ale proiectului”, este de părere viceprimarul Angela Zarojanu.
– Zona industrială a Sucevei va suferi o serie de schimbări fundamentale, dictate mai ales de construirea unor supermarketuri
Zona industrială a municipiului Suceava, în principal porțiunea cuprinsă între podul peste apa Sucevei și pasarela CFR de la Burdujeni, va face obiectul unui studiu de circulație, în baza căruia vor fi făcute mai multe lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere. Pe lângă întocmirea unui studiu de circulație pentru zona respectivă, municipalitatea a propus realizarea unui sens giratoriu, în dreptul Bazarului, precum și punerea în funcțiune a unui pasaj subteran. Conducerea Primăriei Suceava este de părere că acest lucru se impune a fi făcut cît mai curând, pentru că în zonă vor fi construite mai multe supermarketuri, Bazarul va fi modernizat, iar traficul va fi cu mult mai intens decât în prezent.
Numai până acum, în zona industrială a Sucevei și-au anunțat prezența o serie de magazine mari, precum Iulius Mall, care vrea să facă aici cel mai mare complex din portofoliul firmei, Mobexpert – cu un centru comercial care va îngloba mai multe firme mari, precum Cora sau Carrefour, Media Galaxy și Bricostore, un parc industrial – pe terenurile fostei întreprinderi ROMUPS, achiziționate de firma Imotur. Mai mult, și Bazarul urmează a se transforma într-un spațiu comercial, prin modernizările în valoare de peste 3 milioane de euro, aprobate de Consiliu Local, astfel încât conducerea Primăriei Suceava consideră că actuala zonă industrială se va transforma într-o zonă de servicii, care va „șterge” impresia de separare a cartierului Burdujeni de restul orașului.




