Reprezentanții administrației uzinei Dacia Renault din Pitești și cei ai sindicatului s-au întâlnit, marți, discuțiile durând două ore, însă liderii sindicali afirmă că nu a fost vorba, practic, despre negocieri, ci a fost fixat programul de întâlniri între cele două părți, pe parcursul grevei.
„Patronatul nu a venit practic cu o altă ofertă, ci ne-am întâlnit ca să fixăm un program de negocieri pe timpul grevei generale. I-am întrebat dacă au o altă propunere și au spus că nu au. Nu am discutat nimic pe fond salarial și niciuna dintre cele 13 revendicări. În rest, așteptăm decizia de mâine (miercuri-n.r.) a instanței și avem o mare încredere în judecători. Practic, contestația pleacă de la o informație incorectă a administrației. Noi avem semnături de la 80 la sută dintre angajați, care își exprimă astfel voința pentru a participa la greva generală pe timp nelimitat”, a declarat Marin Anghel, viceliderul Sindicatului Dacia Renault, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit directorului de comunicare al SC Automobile SA Dacia Pitești, Liviu Ion, administrația rămâne deschisă pentru un dialog cu sindicatul și are disponibilitate pentru rezolvarea revendicărilor.
Angajații de la Dacia Pitești au intrat, marți, în cea de-a doua zi de grevă generală, sindicaliștii afirmând că oferta de majorare salarială înaintată cu o zi în urmă de administrația uzinei nu aduce nimic nou față de cea de săptămâna trecută.
„Suntem pregătiți pentru o grevă pe un termen care depinde numai de răspunsurile administrației. Noua ofertă pe care patronatul v-a prezentat-o ieri (n.r.-luni) este de fapt oferta veche pe care ei ne-au arătat-o la sfârșitul săptămânii trecute și care ne-a determinat să intrăm în grevă. Suntem pregătiți pentru orice discuție realistă”, a declarat, marți, Nicolae Pavelescu, liderul sindicatului Dacia Renault.
Angajații uzinei Dacia Renault din Pitești au intrat în grevă generală pe termen nelimitat, luni dimineață, începând cu ora 7.00, după ce au eșuat negocierile purtate de sindicat cu patronatul fabricii privind majorările salariale.
Administrația Dacia Renault Pitești a contestat în instanță legalitatea grevei generale declanșate, luni dimineață, de angajații uzinei, depunând în acest sens o plângere la Tribunalul Agreș. Administrația reclamă, în primul rând, faptul că sindicatul nu a parcurs toate cele patru capitole de negociere înainte de declanșarea grevei generale. De asemenea, administrația contestă listele sindicatului privind numărul participanților la grevă, susținând că în primul schimb s-au aflat în grevă generală doar 49 la sută dintre angajați (3.025 de persoane), în timp ce 3.169 de salariați nu au participat la protest.
Instanța se va pronunța miercuri cu privire la legalitatea grevei.
Administrația Dacia Pitești a oferit o creștere de 12 la sută a salariului mediu brut, iat pentru angajații cu salariul minim o majorare de 18,5 la sută.
Directorul de comunicare al Dacia Pitești, Liviu Ion, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că administrația nu poate acorda o majorare salarială de 550 de lei, așa cum au cerut sindicaliștii, și că adunând toate cererile salariale solicitate de sindicat s-ar ajunge la o creștere de peste 70 la sută, lucru care nu poate fi luat în calcul, în condițiile în care Dacia are de recuperat în continuare pierderi de 61 de milioane de euro.
Potrivit sursei citate, patronatul oferă și o primă pentru rezultatele anului 2007, echivalentă cu un salariu de bază individual acordat într-o singură tranșă, această primă fiind de minimum 1.020 de lei, dar și prime de Paște și prime de vacanțe.
Reprezentantul Dacia Renault nu a putut estima la cât se ridică pierderile produse societății prin această grevă, însă a spus că nu există întârzieri la livrări.
Sindicaliștii de la Dacia Renault Pitești afirmă că noua ofertă salarială a administrației nu aduce nimic nou față de ultima.
Cele mai importante revendicări ale sindicaliștilor de la Dacia vizează majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 și cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10% din câștigul net al societății, mărirea primelor de Paște și de Crăciun și a primei de vacanță, majorarea primei pentru Ziua constructorului de mașini, acordată în luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea unor facilități pentru salariații care achiziționează mașini sau piese Renault, în sensul unei reduceri de 15% la facturare.
Sindicaliștii mai solicită ca numărul contractelor de muncă pe perioadă determinată să nu depășească 15% din numărul total de contracte, precum și acordarea de sporuri pentru condiții grele, zgomot și unde magnetice, pentru Departamentul Caroserie și Departamentul Presaj.
Vânzările Dacia au urcat în primele două luni ale anului cu 62,6%, la 40.896 de vehicule, dintre care 38.711 au fost autoturisme și 2.185 au fost vehicule comerciale ușoare, fiind cea mai mare rată de creștere în rândul brandurilor grupului Renault, a anunțat, joi, compania franceză, proprietarul producătorului român.
În cazul autoturismelor, vânzările au avansat cu 56,5%, de la 24.735 de unități în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce numărul vehiculelor comerciale ușoare a crescut cu 427,8%, de la 414 unități. Dacia a scos din producție, la finele anului 2006, modelul utilitar Pick-Up.
Ultimul vehicul fabricat de companie pe baza modelului Renault 12 a fost produs la începutul lunii decembrie 2006 și a fost înlocuit la sfârșitul lunii ianuarie 2007 de noua autoutilitară derivată din modelul Logan, denumită VAN. Numărul de vehicule comercializate de Dacia în primele două luni ale anului reprezintă circa 10% din vânzările totale ale grupului Renault.
Peste patru mii de angajați ai Uzinei Dacia Renault din Pitești s-au aflat, în 14 martie, în grevă de avertisment de două ore, muncitorii cerând în principal majorarea salariilor și a primelor de Paște și de Crăciun.
Ultima grevă generală la Dacia Pitești, unde lucrează 13.000 de persoane, a avut loc în anul 2002 și s-a desfășurat pe parcursul a trei zile.