Discovery va produce programe de scurtă durată cu subiecte din România, realizate de case de producție locale, inițiativa în acest sens fiind demarată deja, după cum a anunțat, marți, Ada Roseti, Channel Manager al Discovery Networks în România.
Anunțul a fost făcut de Ada Roseti, în cadrul unei conferințe de presă, la care au participat și Katarzyna Kieli, Senior Vice President, Discovery Networks EMEA, și Monika Kinal, Corporate Communications Manager CE.
Astfel, Ada Roseti, numită în luna februarie în fruntea biroului din România al Discovery, a prezentat noua grilă a televiziunii, adaptată la publicul românesc, și strategia de dezvoltare a postului. În acest sens, ea a explicat că Discovery va produce programe de scurtă durată, cu subiecte de interes local, care ar putea fi chiar filmate în România, în funcție de costurile financiare.
„La nivelul localizării efective vom începe prin a produce niște viniete locale, programe de scurtă durată, cu subiecte de interes local, care să fie tratate însă într-o manieră de tip Discovery și care să fie la un standard de calitate comparabil cu ale celorlalte programe. Aceste viniete vor fi difuzate între programele mari Discovery, într-o structură pe care o vom comunica, și vor fi modul nostru de a începe să aducem și România în Discovery nu doar Discovery în România (…) Suntem deja în partea de căutări, nu aș spune pre-producție, care înseamnă un proiect ferm, și încă nu am luat o decizie. Avem mai multe lucruri pe care le studiem în acest moment. Căutăm subiectele”, a declarat Ada Roseti.
Ea a explicat că programele vor avea o durată de maxim 5 minute și vor fi difuzate în calupuri. „Le vom produce, în principiu, împreună cu sponsori, cu parteneri comerciali, iar producția va fi făcută de case de producție locale, cel mai probabil. Vom facem pentru fiecare proiect de genul ăsta un concurs, o licitație, în afară de cazul în care nu vine un partener cu o producție deja făcută, care să se încadreze în cerințele noastre de imagine, de realizare. Dar asta este foarte puțin probabil să luăm ceva făcut”, a spus Roseti, precizând că în 2007 a existat un asemenea proiect, de 1 minut și 10 secunde, făcut în România de Discovery, împreună cu firma Timișoreana, despre istoria primei fabrici de bere din România, un short de 1 minut și 10 secunde.
Totodată, strategia Discovery pentru România vizează și o grilă de programe localizată pentru publicul românesc. Noua grilă a fost pregătită, potrivit Katarzynei Kieli, pe baza cercetărilor derulate de Discovery Networks în 2007. „Investim în localizare. Avem o imagine foarte bună în România, o piață foarte importantă pentru noi. România este cea de-a doua piață ca mărime din această parte a Europei”, a spus Katarzyna Kieli, precizând că Discovery Channel a avut, în România, în 2007, 14,8 milioane de telespectatori.
„Numărul de telespectatori pentru Discovery a crescut în 2007, față de 2006, deși numărul de telespectatori pentru celelalte televiziuni a fost în scădere”, a spus ea. În acest context, Ada Roseti a precizat că ratingurile Discovery au crescut cu 23% anul trecut, față de 2006, în condițiile în care ratingurile totale pe piața de televiziune au scăzut cu 7%. În același timp, pe plan național, Discovery a avut o creștere cu 17%.
Astfel, noua grilă localizată a postului Discovery, care poate fi văzută pe ecrane începând de marți, a fost construită în jurul emisiunii „Cum se fabrică/ How it’s made”, care a fost mutată de la ora 20.00, la ora 19.00, la concurență cu jurnalele de știri.
„Grila a fost făcută pornind de la ceea ce exista până acum, grila comună pentru Polonia, Ungaria și România. Am dorit să nu produc rupturi care să ducă la confuzii în mintea telespectatorului fidel. Am făcut o localizare încercând să ne adresăm spectatorului potențial acolo unde se află el. Am vrut să nu avem programe pentru brăbații tineri la ora la care ei nu sunt acasă. Ne-am bazat pe studii de audiență făcute la nivel local și am folosit ca puncte de sprijin acele programe ale căror audiențe au fost în mod constant mari până acum. Și câștigător din toate punctele de vedere, la toate categoriile, rating, share, a fost programul „Cum se fabrică/ How it’s made”. Este programul nostru cel mai iubit (…) Am făcut o mișcare riscantă, am luat cel mai puternic program al nostru și l-am aruncat în luptă împotriva celui mai dificil tip de programe, l-am programat la ora 19, la concurență cu știrile. În mod normal,cu atât mai mult, într-un an electoral, știrile nu pot fi bătute”, a susținut Ada Roseti.
Totuși, ea a precizat că publicul va avea posibilitatea să aleagă. „Nu ne propunem să ținem spectatori uitându-se la noi timp de o oră întreagă. Într-o oră pot să intre opt programe de tipul „How it’s made”. Asta înseamnă că cei care sunt interesați de știri pot urmări informațiile timp de cinci-zece minute și acolo unde structura programelor de știri nu le mai satisface curiozitatea, pot să își satisfacă această curiozitate în modul cel mai clar curat și frumos de către acest program pe care-l oferim”, a spue ea.
O altă modificare în grila Discovery este luni seara, de la 22.00, când postul va difuza două emisiuni dedicate iubitorilor de fotbal. „Având în vedere că e un an cu foarte mult sport, luni seara, când nu sunt programate meciuri de fotbal, avem un grupaj de două programe foarte puternice, dedicate publicului masculin – „Stiluri de luptă”, de la ora 22.00, și „Huliganii fotbalului”, de la 23.00″, a spus Ada Roseti.
Totodată, grila televiziunii aduce și un program de trei ore, în fiecare weekend, care cuprinde emisiuni întrudite ca temă – istorie, știință etc. „Restul programelor Discovery au fost reașezate”, a explicat Roseti.
Noua grilă a Discovery va fi mediatizată printr-o campanie de marketing „Aici devine interesant”, care pune accentul pe promovarea celor mai importante premiere și programe de succes ale postului. Campania a fost lansată la 1 aprilie și se va derula pe tot parcursul lunii. Publicul țintă al campaniei este reprezentat de tineri curioși, pasionați de lumea din jur.
Mijloacele de promovare a grilei postului sunt stripe-uri pe mijlocul paginii în ghiduri TV (Pro TV Magazin, Oblique TV și ghidul Evenimentului Zilei). Totodată, programul „Cum se fabrică” va fi promovat, în premieră, în supermarketuri, prin intermediul sistemelor de televiziune cu circuit închis, amplasate lângă casele de marcat. La acestea se adaugă un spot radio, care va fi difuzat pe Europa FM, în timp ce bannere online vor fi postate pe site-urile www.gsp.ro și www.hotnews.ro.
Deși nu a făcut publice bugetele campaniilor de marketing și PR, Ada Roseti a precizat că o mare parte din fonduri au mers pentru promovarea programului „Cum se fabrică”.
Discovery Networks distribuie cinci canale în România: Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Animal Planet și Discovery Travel&Living.
Katarzyna Kieli a anunțat, în aceeași conferință de presă, că Discovery Science a fost rebranduit și este distribuit, începând de marți, cu un nou logo și o nouă siglă. Tot în aprilie, va fi lansat Discovery World, care va înlocui Discovery Civilisation. „Canalul va răspunde nevoii telespectatorilor care-și doresc să vadă documentare clasice. Discovery World va prezenta nu doar partea de civilizație, ci și programe legate de date concrete și fapte (…) Discovery Science va fi un canal despre știință și tehnologie. Va fi un post în care se va vorbi atât despre tehnologii și descoperiri de mare anvergură, dar și despre lucruri simple”, a mai spus ea.
În ceea ce privește audiența, Kieli a explicat că Discovery Channel are o audiență formată din bărbați de vârstă tânără. Aceeași audiență, dar mai tânără, are și Discovery Science, în timp ce Discovery World se adresează publicului masculin și feminin, matur.
Katarzyna Kieli a explicat că Discovery Networks a lucrat la noul portofoliu, în 2007. „Procesul a durat cam pe durata anului 2007. Totul a fost creat in house, pentru rebranding, cu echipa din SUA și Marea Britanie. Cercetarea s-a făcut cu o agenție specializată”, a spus Kieli, precizând că de partea de creație s-a ocupat agenția Headvertising.
Discovery Communications este una din cele mai mari companii din lume în domeniul producției de programe documentare, ajungând în casele a peste 1,5 miliarde de oameni, din peste 170 de țări. Prin televiziune și media digitale, Discovery însumează mai mult de 100 de canale la nivel mondial, incluzând Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science și Discovery HD. În Europa, Orientul Mijlociu și Africa, există 12 mărci Discovery ce pot fi urmărite de 167 de milioane de abonați din 108 țări, cu programe disponibile în 24 de limbi. Discovery Communications este proprietate a Discovery Holding Co., Advance/Newhouse Communications și a lui John S. Hendricks, fondatorul și președintele Discovery.