Discovery va lansa un canal 3D în prima parte a anului viitor, în Statele Unite ale Americii, urmând ca ulterior noua televiziune să fie distribuită la nivel internațional, a declarat David Zaslav, președinte și CEO al companiei Discovery Communications.
Anunțul a fost făcut marți, la Londra, în cadrul unui eveniment organizat pentru a marca cea de-a 25-a aniversare a Discovery Channel.
„Vrem să fim primii care lansăm un canal 3D. Intenția noastră este să fim unul dintre primele brand-uri la care publicul se gândește atunci când își dorește conținut 3D”, a spus, în cadrul aceleiași întâlniri, Mark Hollinger, președinte și CEO Discovery Networks International.
Pe de altă parte, potrivit lui David Zaslav, costul foarte ridicat de producere a conținutului 3D a fost principalul motiv pentru care Discovery 3D va fi lansat în parteneriat cu Sony și IMAX.
„Este mult mai ieftin să producem conținut 3D decât să îl convertim pe cel pe care îl avem”, a explicat David Zaslav, precizând că Discovery a făcut investiții mari în echipamente și tehnologia care să-i permită să producă în 3D.
El a mai spus că noul canal Discovery 3D va emite 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână.
Totodată, David Zaslav a anunțat interesul Discovery pentru distribuirea internațională a canalului pentru femei TLC, disponibil în Statele Unite ale Americii. Televiziunea TLC a început să emită în martie în Norvegia, din această lună fiind prezentă și pe piața audiovizualului din Bulgaria.
România, o piață „foarte competitivă”
În acest context, Arthur Bastings, vicepreședinte executiv și director general Discovery Networks în zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), a declarat pentru MEDIAFAX că lansarea canalului TLC în România depinde în primul rând de obținerea unei distribuții „relevante” a canalului în această țară. El a mai spus că România este o piață „foarte competitivă” în privința conținutului TV dedicat femeilor, fapt care trebuie avut în vedere în luarea unei decizii privind eventualitatea lansării TLC în țara noastră.
În prezent, Discovery distribuie în România televiziunile Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase, ID. Investigation Discovery și Discovery World.
În plus, Arthur Bastings a spus că România se află, alături de Polonia și Rusia, în topul celor mai importante țări pentru Discovery din Europa Centrală și de Est, datorită distribuției pe cablu analogic. Potrivit acestuia, în România, spre deosebire de alte țări europene, Discovery are 4-5 canale în pachetele de bază ale operatorilor de cablu.
În planurile companiei Discovery se află și lansarea rețelei pentru copii Hub, în octombrie 2010, și a OWN (The Oprah Winfrey Network), în 2011.
Conținutul Discovery poate fi văzut peste tot în lume
Pe de altă parte, David Zaslav a mai spus, în cadrul întâlnirii, că în ciuda crizei economice, business-ul Discovery a continuat să crească atât în privința audienței, cât și a distribuției. Totodată, el a precizat că Discovery a continuat să crească și investițiile în conținutul pe care-l difuzează, compania cheltuind în acest sens circa 800 de milioane de dolari pe an.
„Conținutul Discovery poate fi văzut peste tot în lume. În asta stă puterea noastră”, a mai spus David Zaslav.
În primul trimestru al acestui an, veniturile Discovery Communications au crescut cu 8%, la 879 de milioane de dolari, față de aceeași perioadă din 2009. Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, impozitare, depreciere și amortizare) a crescut cu 10%, la 367 de milioane de dolari. Totodată, veniturile nete ale Discovery au crescut cu 42%, ajungând la 169 de milioane de dolari.