Discovery Channel va difuza, din 27 septembrie, șapte scurtmetraje cu protagoniști români



Discovery Channel va difuza, din 27 septembrie, șapte producții locale de scurtmetraj, de câte trei minute, cu protagoniști români care întruchipează spiritul televiziunii prin pasiunile și stilul lor de viață, a anunțat Ada Roseti, Channel Director Discovery, marți, într-o conferință de presă.
Noua grilă de toamnă a postului Discovery Channel, creată sub conceptul „Descoperă eroul din tine!”, aduce telespectatorilor premiere cu cei mai cunoscuți eroi Discovery, dar și șapte producții locale de scurtmetraj, cu protagoniști români.
Astfel, Florin Mârza, în vârstă de 22 de ani, face parkour – un sport urban care implică sărituri -, Sebastian Codreanu, în vârstă de 23 de ani, construiește motociclete, Mihai Barbu, în vârstă de 30 de ani, este motociclist aventurier și a mers cu motocicleta până în Mongolia, Roland Hermann, în vârstă de 32 de ani, este medic stomatolog și a mers până în cele mai îndepărtate regiuni din lume ca să ofere îngrijire medicală unor oameni care nu au acces la acest tip de servicii, Marian Chiriac, în vârstă de 44 de ani, este maratonist și antrenează șapte persoane ca să participe la maratonul Bucureștiului, care se va desfășura în data de 17 octombrie, Florin Căpitănoiu, în vârstă de 18 ani, este aeromodelist, iar Szabo Jeno, în vârstă de 42 de ani, este scufundător.
Poveștile celor șapte români vor putea fi văzute de telespectatorii Discovery Channel începând din 27 septembrie, în fiecare zi, de la ora 22.00. Ulterior, filmulețele vor fi disponibile și online, pe pagina de Facebook a Discovery România și pe alte site-uri.
Scurtmetrajele au o durată de trei minute
Scurtmetrajele au o durată de trei minute, iar pentru producția acestora Discovery România a colaborat cu Videograma (Sorin Avram) și Transart (Daniel Ardelean).
„De când am început să lucrez la Discovery, am primit în mod repetitiv întrebarea «De ce nu facem programe în România?». Pentru spectatorii Discovery este mai important ca programul să fie Discovery, decât să fie românesc. De doi ani și jumătate caut subiecte, oameni, povești care să merite să fie spuse. În spatele ideii de Discovery stă un anumit tip de entuziasm, un anumit tip de atitudine. Ideea a fost să căutăm oameni. Avem eroi Discovery și avem eroii români. Nu am pretenția că sunt singurii, că sunt cei mai buni, am aflat poveștile lor și ne-au plăcut. Ei sunt eroii noștri, cred că sunt niște buni ambasadori ai ideii de Discovery”, a declarat Ada Roseti, Channel Director pentru România, Ungaria, Republica Cehă și Slovacia, Discovery Networks Central Europe.
Ea a precizat că Discovery vrea să îi susțină în continuare pe cei șapte eroi români. „Vrem să-i susținem în continuare cu numele Discovery și cu resursele pe care le avem, pentru că noi credem în proiectele lor”, a spus Ada Roseti.
De exemplu, maratonistul Marian Chiriac, care apare într-unul dintre scurtmetrajele Discovery, va fi susținut să antreneze șapte persoane pentru a putea participa la maratonul Bucureștiului, care se va desfășura pe 17 octombrie. „Din cei șapte, sper că vor fi patru care vor termina antrenamentele”, a declarat pentru MEDIAFAX Marian Chiriac. El a precizat că unele dintre persoanele pe care le antrenează au probleme de sănătate și, probabil, nu vor reuși să termine antrenamentele pentru a se înscrie la maratonul de 42 de kilometri.
Pe de altă parte, Ada Roseti a mai spus că realizarea acestor șapte scurtmetraje reprezintă o inițiativă locală, gândită special pentru piața din România. Totuși, dacă echipele Discovery din alte țări vor dori să difuzeze scurtmetrajele, acest lucru va fi posibil. „Dacă vor dori să le folosească, le vom subtitra”, a explicat Ada Roseti.
Discovery Channel intenționează să continue realizarea unor producții locale despre români, care să reflecte spiritul Discovery. „Va exista și anul viitor o parte a doua și, în funcție de cum va merge, ca ecou local și impact, putem să o continuăm”, a mai spus Ada Roseti.
Premiere prezentate de unii dintre cei mai faimoși „eroi” ai postului
Tot în noua grilă de toamnă, Discovery Channel include câteva premiere prezentate de unii dintre cei mai faimoși „eroi” ai postului. Începând cu a doua săptămână a lunii septembrie, în fiecare seară, de la ora 22.00, fanii vor putea viziona următoarele emisiuni, parte a campaniei „Descoperă eroul din tine”: „Tehnici de supraviețuire urbană”, luni, de la ora 22.00, „Cele mai dure orașe din lume”, marți, de la ora 22.00, „Ross Kemp în jungla urbană” (sezoanele 2 și 3), miercuri, de la ora 22.00, „Ray Mears și tehnicile indigenilor”, joi, de la ora 22.00, „Dr. G, medic legist”, sâmbătă, ora 22.00, „Monștrii apelor (sezonul 2)”, duminică, ora 22.00. Totodată, Discovery Channel va continua să difuzeze „Top Gear”, în fiecare zi, de luni până vineri, de la ora 21.00.
Printre premierele lunii septembrie la Discovery Channel se mai numără: „O pradă mortală”, sezonul 6 (în fiecare duminică, de la ora 23.00) și „9/11 După căderea turnurilor” (11 septembrie, de la ora 22.30).
Noua campanie de marketing a postului Discovery Channel, bazată pe conceptul „Descoperă eroul din tine”, se va desfășura în perioada 13 septembrie – 30 octombrie și va cuprinde activități ATL – outdoor (panouri afișate în șapte orașe), metrou, cinematografe, print online – și activități de PR. Toate creațiile folosite în campania ATL prezintă eroi ai programelor Discovery Channel: Bear Grylls, Ross Kemp și Jeremy Wade, dar și trei dintre eroii Discovery locali – Mihai Barbu, Florin Mârza și Roland Hermann.
Elementele creative, realizate de echipa internă de creație a Discovery Networks
Elementele creative folosite în această campanie au fost realizate de echipa internă de creație a Discovery Networks. Agențiile externe implicate în campanie sunt Zenith Optimedia, pentru media planning și buying, Httpool, pentru planificarea și implementarea campaniei online (incluzând Facebook), și Grayling, pentru implementarea activităților de PR.
Discovery Communications este una dintre cele mai mari companii din lume în domeniul producției de programe documentare, ajungând în casele a peste 1,5 miliarde de abonați, din peste 180 de țări. Discovery însumează peste 100 de rețele la nivel global, conduse de Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science și Discovery HD, precum și produse și servicii educaționale și de larg consum și servicii media digitale, incluzând HowStuffWorks.com. În Europa, Orientul Mijlociu și Africa există 13 mărci Discovery, disponibile unui număr de 230 de milioane de abonați, din 115 țări, oferind programe adaptate în 28 de limbi.
Discovery distribuie, în prezent, în România posturile: Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase, ID. Investigation Discovery și Discovery World.