Poziție

Directorul Spitalului Suceava le recomandă pacienților să reclame neajunsurile legate de actul medical



Nici un pacient al Spitalului Județean de Urgență Suceava nu s-a plâns anul trecut, în mod oficial, de eventualele neajunsuri în ceea ce privește condițiile de cazare și tratament de care a beneficiat pe perioada internării. Managerul unității sanitare, Vasile Rîmbu, a declarat că, în 2010, nici un bolnav nu i-a sesizat în scris sau măcar verbal anumite probleme și le-a recomandat celor care ajung în spital să-și exprime nemulțumirile, dacă le au. „Este un drept al lor și trebuie să și-l revendice. Să le expună, ca să știm unde să intervenim”, a spus Vasile Rîmbu.
Sondaje de opinie în rândul pacienților
El a adăugat că, din acest an, va lua măsuri pentru ca sondajele de opinie în rândul bolnavilor să fie cât mai dese și obiective, astfel încât conducerea să aibă o imagine reală asupra calității actului medical. Managerul Spitalului a explicat că, în momentul de față, există niște chestionare de satisfacție a pacientului, dar care se aplică la o perioadă mare de timp, respectiv trei luni, în mod aleatoriu și la un număr mic de bolnavi, iar de multe ori bolnavii evită să-și spună ofurile, de teama unor posibile repercusiuni, motiv pentru care vrea să facă o schimbare.
„Nu trebuie să ne mințim. Dacă cineva spune că serviciile medicale sunt perfecte se înșeală. Pe noi nu ne încălzesc laudele atâta timp cât există comentarii în jur cum că asistența medicală este deficitară. Această atitudine nu ne ajută și de aceea cerem obiectivitate în răspunsuri. Bolnavii nu riscă nimic, nu o să-i treacă nimeni pe o listă neagră, fiindcă nu se cer date personale, cum ar fi numele, ci informații generale ca vârsta, sexul, mediul din care provin, rural sau urban”, a punctat Vasile Rîmbu.