Directorul McDonald’s România: Un sfert din alimentele vândute sunt produse locale, nimic din carne



McDonald’s se aprovizionează din România cu doar un sfert din produsele alimentare vândute pe piața locală, dar pe ansamblul afacerii companiile românești reprezintă 40% dintre furnizori, incluzând echipamente și IT, a declarat miercuri directorul general al McDonald’s România, Daniel Boaje.
„Din partea de produse alimentare, un sfert sunt produse locale și, per total, ca furnizori ai McDonald’s, 40% sunt furnizori locali. Dar să știți că nu este chiar alb și negru. (…) Există companii românești care performează în mod remarcabil, care sunt și furnizori la nivel european al McDonald’s, fie alimentare, fie IT, fie producători de echipamente”, a spus Boaje la un seminar organizat de Coface.
Directorul companiei a amintit că McDonald’s este aprovizionat de Titan SA, care a deschis anul trecut cea mai modernă fabrică europeană producătoare de chifle.
„Pe creșterea animalelor ne uităm fie la producție, fie la procesare. Este oportunitate, nu suntem acolo. Dacă creșterea puilor a făcut progrese remarcabile, mai avem încă multe de făcut pe partea creșterii și procesării la vită”, a continuat Boaje.
El a arătat că McDonald’s la nivel global este o companie foarte performantă și prin prisma exigențelor care le pune partenerilor din lumea întreagă.
„România este o țară europeană, care trebuie să facă față competiției și pieței libere și, din multe puncte de vedere, dar și din cel al industriei alimentare, devine un jucător competitiv. Înlăturarea barierelor este un lucru bun, dar și o provocare pentru unele companii”, a spus directorul general al McDonald’s România.
Boaje afirmă că atât potențialul geografic, cât și cererea din partea clientelei determină McDonald’s să rămână într-o politică permanentă de expansiune pe piața locală.
„Suntem foarte prezenți azi în piața de real estate. Mi-e neclar unde e piața, dar suntem atenți la fiecare oportunitate. (…) Continuăm să investim în varietatea produselor, în promovarea unui mod de viață echilibrat, în linii noi de produse, concepte noi, cum este McCafe, unde avem până acum patru astfel de cafenele și continuăm dezvoltarea anul viitor”, a adăugat Boaje.