Directorii unităților școlare din județ care au primit, în urmă cu un an, deciziile de numire în funcție cu detașare în interesul învățământului așteaptă să le fie evaluată activitatea din anul școlar 2012-2013. Acestora le expiră detașarea în data de 30 august, iar dacă nu vor obține rezultate bune la evaluare, vor pierde fotoliul de director.
Fișele de autoevaluare și raportul asupra activității desfășurate în cursul anului școlar 2012-2013 sunt deja depuse la Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, acestea urmând a fi analizate de către inspectorii școlari de specialitate pentru implementarea descentralizării – Ghiorghi Cornia (pentru directorii școlilor gimnaziale) și Laura Hacman (directorii de liceu). Inspectorii vor propune un punctaj pentru activitatea managerilor, calificativele urmând a fi aprobate de către Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Suceava. Calificativele se vor definitiva până la finele lunii august.
Fișa de evaluare a directorilor conține o serie de indicatori de performanță, managerii urmând a fi notați pentru rezultatele din domeniile: Curriculum, Resurse umane, Resurse financiare și materiale, Dezvoltare și relații comunitare
În urma evaluării, punctajul obținut va determina acordarea calificativului, astfel: pentru 86-100 de puncte va fi acordat calificativul “Foarte bine”, pentru 71-85 de puncte – calificativul “Bine”, pentru 61-70 de puncte – “Satisfăcător” și pentru 0-60 de puncte – “Nesatisfăcător”. În funcție de punctajul pe care îl primesc și de calificativele acordate, directorii mai pot spera sau nu la rămânerea în funcție. Directorii care vor obține calificativul “nesatisfăcător” vor trebui să părăsească funcția de conducere. Însă nici calificativele “Bine” și “Foarte bine” nu reprezintă neapărat un garant al păstrării funcțiilor dobândite în urmă cu un an.
Remaniere printre posturile de conducere, în 2012
Chiar dacă vor exista directori care nu vor mai fi numiți la cârma unităților, schimbările din acest an vor fi cu siguranță mai puține decât cele din 2012.
Învățământul sucevean a început anul școlar 2012- 2013 cu o bună parte din conducere schimbată. S-au operat schimbări în structura conducerii liceelor, dar și a școlilor gimnaziale.
Ultimul concurs pentru ocuparea funcției de director sau director adjunct a fost organizat în luna noiembrie a anului 2008. În prezent, la nivelul județului nu există nici un director (sau director adjunct) numit în funcție în urma susținerii unui concurs, toți managerii școlari fiind numiți prin detașare în interesul învățământului. Mandatele ultimilor directori care au susținut concurs au expirat până la finele anului trecut.
Deocamdată, în agenda IȘJ Suceava nu se regăsește organizarea unui concurs pentru ocuparea funcțiilor de conducere din instituțiile de învățământ, reprezentanții IȘJ precizând că Ministerul Educației Naționale decide organizarea acestora.
În cazul în care vor exista schimbări, noii manageri școlari urmează să fie instalați în funcții începând cu 1 septembrie, cu detașare în interesul învățământului, până la organizarea concursului.
Profesorii care vor să preia cârma unei unități de învățământ trebuie, în mod obligatoriu, să facă parte din Corpul Național de Experți în Managementul Educațional. Selecția acestora s-a făcut pe parcursul a trei etape, peste 600 de dascăli din județ fiind admiși în acest corp.