Măsuri contestate

Directorii de școli, nemulțumiți de noile cuantumuri ale indemnizației de conducere stabilite de IȘJ



Insp. Laura Hacman: S-au luat aceste măsuri întrucât s-a constatat că sunt unități în care nu ajung banii pentru salarizarea întregului personal pentru 2014
Insp. Laura Hacman: S-au luat aceste măsuri întrucât s-a constatat că sunt unități în care nu ajung banii pentru salarizarea întregului personal pentru 2014

Directorii din peste o sută de unități de învățământ din județ au încasat salarii mai mici din cauza diminuării indemnizației de conducere, fapt ce a generat o serie de nemulțumiri în rândul acestora.
Măsura diminuării a fost aplicată în unitățile de învățământ unde sunt constrângeri financiare, unde bugetul pentru 2014 nu acoperă cheltuielile pentru fondul de salarii. Mai exact, managerii școlilor care au în subordine un număr mai mic de elevi au încasat lefuri mai mici. Dacă până la finele anului trecut, indemnizațiile de conducere ale managerilor școlari erau stabilite la plafonul maxim (35% sau 25% în cazul grădinițelor), în unele cazuri aceste sporuri au scăzut chiar și cu 10%.
Potrivit unei adrese trimise de IȘJ Suceava tuturor unităților cu personalitate juridică din județ, începând cu data de 1 decembrie 2013 indemnizațiile de conducere se vor stabili după cum urmează: în învățământul preșcolar, managerii ce au în subordine până la 10 grupe primesc indemnizație de conducere de 15%, între 11-15 grupe indemnizația este de 20%, iar peste 15 grupe – 25%. Managerii grădinițelor cu program prelungit primesc indemnizație de 25%.
Criterii contestate de directori
Cât îi privește pe directorii școlilor gimnaziale, indemnizațiile se vor acorda astfel: până la 30 de clase – 25%, între 31 și 50 de clase – 30%, peste 50 de clase – 35%. Cu toate că intervalele stabilite în Consiliul de Administrație al IȘJ se încadrează în prevederile legale, în urma aplicării acestei hotărâri apar câteva situații cel puțin hilare. Astfel, managerii care au în subordine structuri mici, unități de până la 10-15 de clase, primesc același spor de conducere precum directorul unei școli cu un număr dublu de clase în subordine.
Reprezentanții IȘJ explică faptul că „fiecare școală are particularitățile ei. Cât privește școlile cu un număr mic de clase, de regulă, la acestea sunt arondate încă una, două sau chiar alte trei structuri”. Cât despre intervalele propuse de Consiliul de Administrație al IȘJ, reprezentanții instituției declară că s-au căutat o serie de criterii care să departajeze școlile.
La licee, în unitățile cu până la 25 de clase sporul este de 30%, iar la liceele cu peste 25 de clase, cu internat și cantină, indemnizația este de 35%.
Potrivit insp. Laura Hacman, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Suceava, „noua încadrare este realizată conform legii 63/2011. Totodată, legea permite încadrarea la maxim a indemnizației dacă sunt bani, însă, în situația în care există constrângeri bugetare suntem forțați să revizuim aceste indemnizații. S-au luat aceste măsuri în condițiile în care s-a constatat că sunt unități în care nu ajung banii pentru salarizarea întregului personal pentru 2014 din cauza neîncadrării în costurile standard per elev. Încadrarea în plafonul maxim al indemnizației de conducere nu se mai justifica în cazul anumitor școli unde sunt probleme financiare, unde nu există suficienți bani pentru salariile din acest an”.



Recomandări

Protest, ieri, în școlile sucevene. Sindicaliștii au purtat banderole albe, nemulțumiți de posibilitatea creșterii normei didactice de predare, scăderii veniturilor și nu numai

Istoria trebuie studiată ca disciplină distinctă în întreg ciclul liceal, concluzia unei analize făcute de conducerea facultății de profil din USV

Istoria trebuie studiată ca disciplină distinctă în întreg ciclul liceal, concluzia unei analize făcute de conducerea facultății de profil din USV
Istoria trebuie studiată ca disciplină distinctă în întreg ciclul liceal, concluzia unei analize făcute de conducerea facultății de profil din USV

Istoria trebuie studiată ca disciplină distinctă în întreg ciclul liceal, concluzia unei analize făcute de conducerea facultății de profil din USV