Diplomele, certificatele de studii și titlurile științifice acordate de instituții de învățământ acreditate în România și în Ungaria vor fi recunoscute reciproc de către autoritățile celor două țări, care vor recunoaște automat perioadele de studii efectuate pe teritoriul statului vecin. Autoritățile române și cele ungare vor permite elevului sau studentului, în baza acestei colaborări, să continue studiile în anul imediat următor, conform unei declarații comune semnate, marți, la Szeged, în ședința comună a guvernelor din cele două țări.
Guvernele României și Ungariei au mai convenit să continue colaborarea în domeniul învățământului, pe bazele deja stabilite ca urmare a acordurilor încheiate anterior prin sprijinirea mobilității profesorilor și a studenților, respectiv acordarea unui sprijin comun cultivării aptitudinilor tinerelor talente din cele două țări și asigurarea infrastructurii moderne la unele unități școlare din cele două țări. Un alt obiectiv este actualizarea Acordului din 1997 cu privire la recunoașterea reciprocă a calificărilor academice și profesionale.
S-a convenit acordarea de sprijin material și logistic pentru realizarea unui proiect comun de colaborare transfrontalieră în domeniul perfecționării conținutului învățământului preuniversitar din cele două țări. De asemenea, cele două părți vor colabora pentru centrele de excelență create pe regiuni.
Guvernul României și al Republicii Ungare vor acorda un sprijin financiar în vederea finalizării construirii și dotării instituțiilor de învățământ românești din Republica Ungară, respectiv cele maghiare din România. Cele două guverne au convenit un sprijin financiar comun în realizarea unui proiect bilateral de educație referitoare la activitatea Casei Corpului Didactic din câteva județe din România și a unor instituții de învățământ similare din Ungaria.
În ceea ce privește problema romilor, cele două Guverne doresc să prezinte proiectul „Educația copiilor romi-calea spre un loc de muncă stabil” și să intensifice schimbul de experiență și de bune practici în vederea preluării, adaptării și includerii acestora în strategiile naționale în domeniul educației celor două țări.