Din istoria automobilului



17 Februarie
1911 – este instalat sistemul de pornire a motorului prin intermediul unei chei ce se rotea într-un butuc metalic. Primul automobil care a beneficiat de invenția inginerilor General Motors, americanii Clyde Coleman și Charles Kettering, a fost Cadillac. Dispozitivul a debutat în aceeași perioadă în care au fost patentate sistemul de aprindere și cel de lumini. Tot atunci apare capacul pentru rezervor cu cheie și benzina cu plumb.
1972 – Volkswagen stabilește un record istoric în industria auto. Pe linia uzinei din Wolfsburg iese modelul Beetle cu numărul 15.000.000. „Broscuța” depășește recordul stabilit de legendarul Ford T, fabricat între anii 1908-1927. Supranumită mașina poporului, Volkswagen Beetle este creația inginerului austriac Ferdinand Porsche.
18 Februarie
1898 – se naște Enzo Anselmo Ferrari, viitorul pilot, antreprenor și fondator al Scuderiei Ferrari. Își începe cariera în postura de pilot de teste pentru vehiculele construite de uzina Costruzioni Meccaniche Nazional (CMN).
Un an mai târziu pleacă la Alfa Romeo, unde stabilește o relație solidă timp de două decenii, trecând de la postura de pilot în cea de director al Alfa Racing Division. În 1929, Enzo pune bazele echipei Scuderia Ferrari, o organizație care a început să funcționeze ca un club de curse, inclus din 1933 în portofoliul diviziei sportive Alfa Romeo.
20 Februarie
1993 – moare la vârsta de 77 de ani Ferrucio Lamborghini. Fondatorul companiei care îi poară numele se îndeletnicea încă din tinerețe cu fabricarea tractoarelor. Lamborghini Tractor Company devine în anii ’50 unul din cei mai importanți producători de mașini agricole din Italia. În 1963, Ferrucio își leagă numele de industria automobilelor sportive. Visul său era acela de a demonstra că poate face mașini exclusiviste și mai bune decât Ferrari. Primul automobil Lamborghini, modelul 350 GT, iese pe piață în 1964. Modelul era dotat cu o suspensie revoluționară, suspensia independentă, și un motor V12 de 3.5 litri capabil să demareze în 6.8 secunde de la 0 la 100 km pe oră și să atingă o viteză maximă de 240 de km/h.
22 Februarie
1923 – Chevrolet produce mașina cu numărul 1.000.000. În prezent „Chevy” este cea mai prolifică subsidiară General Motors. Numele Chevrolet vine de la pilotul elvețian Louis Chevrolet, angajat mai târziu ca designer în cadrul companiei conduse de William Durant, primul fabricant de automobile din Statele Unite.