Serviciul unic de preluare a apelurilor de urgență – 112 de la nivelul județului Suceava continuă să fie „bombardat” de zeci de mii de apeluri neîntemeiate în fiecare lună, multe dintre acestea fiind condimentate cu înjurături ori propuneri indecente făcute operatoarelor de serviciu.
Ieri s-au împlinit cinci ani de la darea în folosință la nivelul întregii țări a numărului european de urgență 112 în toate rețelele de telefonie, fixe sau mobile.
Din păcate, nici după cinci ani, rolul acestui serviciu, de a răspunde permanent, indiferent de oră și zi, la apelurile cetățenilor care au nevoie imediată de ajutor, din partea poliției, ambulanței, jandarmeriei ori a structurilor pentru situații de urgență nu a fost înțeles de toată lumea.
De exemplu, potrivit statisticilor postate pe site-ul www.112.ro, în luna ianuarie a acestui an s-au primit nu mai puțin de 40.023 de apeluri, la 112 Suceava, din care doar 6.176 au fost apeluri întemeiate.
În februarie a.c., operatoarele de la 112 au răspuns la 37.814 apeluri, din care doar 5.741 au fost considerate situații de urgență.
Liniile de la 112 Suceava continuă să fie ocupate de indivizi care au transformat serviciul apelurilor de urgență într-unul al glumelor proaste, al injuriilor sau alarmelor false, iar operatoarele de la 112 au ajuns să fie cele mai înjurate femei din județ.
Au fost cazuri când s-au primit mii de apeluri de pe același număr de telefon, într-un interval de câteva zile, când s-au reclamat violuri, bătăi, incendii, accidente etc., toate false, când s-a sunat la 112 doar pentru că apelantul nu găsea loc de cazare sau rămăsese fără benzină sau când elevi de școală generală au dovedit că știu să înjure mai ceva ca un adult.
Din păcate, sutele de amenzi date de poliție nu au reușit să-i potolească pe „abonații” 112.
“Abonați” problemă
Din aproape 40.000 de apeluri pe lună, la 112, doar circa 15% sunt întemeiate
