Modificări

Din anul școlar 2013/2014 vor fi evaluări naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a



Ministrul Educației, Remus Pricopie, a anunțat, ieri, la Eforie, că începând din anul școlar 2013/2014 vor exista evaluări naționale și la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, el spunând că este necesară o astfel de măsură în condițiile în care până la clasa a VIII-a nu există nici o evaluare.
„Este vorba de sistemul de evaluare periodică, evaluarea la clasa a II-a, la clasa a IV-a și la clasa a VI-a. Este o idee veche, nu am venit eu cu ea la Ministerul Educației, este o idee pe care instituțiile specializate în științele educației din țară și din străinătate o studiază de ani de zile, iar principalul motiv pentru care trebuie să introducem această evaluare este acela că noi, în sistemul nostru de educație, până la clasa a VIII-a nu avem nici o evaluare de sistem. Evaluarea națională este prima evaluare după ani buni de școală. Să nu ne mirăm când constatăm că 25 la sută din copiii noștri nu reușesc să ia nota 5 la două examene. Mă rog, nu sunt ușoare, dar nu sunt nici grele, sunt examene de evaluare națională, matematica și româna, de la sfârșitul clasei a VIII-a”, a declarat ministrul Educației.
El a spus că în absența unor verificări și evaluări de sistem este imposibil să fie făcute „calibrări de sistem”, iar prin introducerea evaluărilor naționale și la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se poate urmări mai bine cum evoluează fiecare elev, dar și dacă și unde sunt probleme la nivel de școală, de clasă sau de elev.
„Acest sistem va deveni standard începând cu anul școlar 2013/2014. Prin urmare, după câțiva ani de grădiniță, după clasa pregătitoare, după clasa I, ajungem în clasa a II-a și putem să vedem care este nivelul elevilor, iar informațiile respective le putem folosi pentru a vedea unde avem vulnerabilități, unde sunt probleme, la nivel de școli, la nivel de clase, chiar la nivel de elev în raport cu ceilalți elevi”, a explicat Remus Pricopie.
El a făcut aceste declarații la Eforie Sud, la deschiderea Școlii de Vară pentru dascălii români din țară și de peste hotare. La acest eveniment, care se desfășoară până sâmbătă, sunt prezente aproximativ 260 de cadre didactice din 27 de județe și din București.
Elev cu 8.00 la clasă a luat 2.80 la evaluarea națională
Remus Pricopie a mai declarat, ieri, că au existat diferențe mari în privința evaluării de la clasă a elevului comparativ cu evaluarea națională, înregistrându-se un caz în care un copil care avea nota 8.00 la matematică a primit 2.80 la evaluarea națională.
„Anul acesta ne-am uitat cu foarte mare atenție la rezultate și vom face fișe pentru fiecare școală în parte în special pe diferențele de evaluare. Atunci când ai în catalog 8.00 la matematică, iar la evaluarea națională ai 2.80, caz real, înseamnă că ai o problemă. Și dacă este un copil poți să spui că a fost un accident, se întâmplă, dar dacă ai mai mulți și dacă se repetă an după an, înseamnă că acea școală are o problemă foarte serioasă cu evaluarea la clasă”, a declarat ministrul Educației.
El a mai spus că este greșită supraevaluarea unui copil la clasă și că aceasta nu face decât să-l mintă pe acesta, dar și pe părinte în legătură cu potențialul real al elevului.
„Când supraevaluezi un copil la clasă greșești nu o dată, greșești de mai multe ori. În primul și în primul rând greșești în raport cu copilul pentru că el va avea sentimentul că știe, dar apoi constată că nu este de 8.00, ci este de 2.80. În al doilea rând, greșești în raport cu părinții pentru că părinții au încredere că evaluarea noastră este una corectă și stau liniștiți că au copii pe drumul cel bun și noi de fapt îi mințim printr-o evaluare necorespunzătoare. Prin urmare, Institutului de Științe ale Educației și caselor corpului didactic le voi cere pentru anul școlar 2013/2014 să aibă ca temă principală această problematică a evaluării, să fie cât mai corectă și să remediem problemele din timp”, a mai spus ministrul Educației.
El a precizat că această analiză pentru fiecare școală urmează să fie utilă părinților, care pot vedea dacă există sau nu diferențe majore între evaluarea la clasă și notele obținute la evaluarea națională.
Acțiuni care vizează eliminarea fraudei din sistemul de educație
Remus Pricopie a mai afirmat că din această toamnă urmează să fie începute mai multe acțiuni care vizează eliminarea fraudei din sistemul de educație.
„Sunt probleme de sistem, am trecut printr-un bacalaureat destul de complicat și în primul și primul rând a fost complicat pentru că nu întotdeauna toți colegii noștri știu ce înseamnă integritatea și nu întotdeauna noi le spunem elevilor ce înseamnă să obții rezultate prin muncă și nu prin fraudă și nu întotdeauna transmitem mesajele pe care trebuie să le transmitem părinților să aibă responsabilitate și să nu își expună copiii. (…) Cred că noi trebuie să facem curat în sistem, eu nu cred că vorbim de un procent mare, dar atât timp cât aceste ilegalități sunt, produc efecte negative. Trebuie să luptăm împotriva lor și în luna septembrie vom demara o serie de acțiuni care vizează eliminarea fraudei din sistemul de educație”, a mai afirmat Remus Pricopie.
Potrivit acestuia, Ministerul Educației va începe o campanie de conștientizare a riscurilor pe care și le asumă atât profesorii care nu respectă metodologia de examen, dar și părinții și elevii.
„Vom începe o campanie publică de conștientizare a riscurilor pe care fiecare și le asumă în momentul în care decide să nu respecte metodologia și să nu respecte legea. Iar aici vorbesc pe de o parte de profesori, pe de altă parte vorbesc despre părinți și despre elevi. Un părinte care își trimite copilul la bacalaureat cu bani în buzunar își asumă un risc pentru copilul lui, iar elevul, la fel, trebuie să conștientizeze că nerespectarea legii se pedepsește”, a susținut Pricopie.
El a mai declarat că trebuie avute discuții la nivelul fiecărei catedre în legătură cu orice formă de fraudă și a avertizat că legea se va aplica în toate cazurile de corupție care vor fi descoperite: „Trebuie să avem discuții la nivelul fiecărei catedre apropo de orice formă de fraudă sau de corupție pentru că noi am văzut în cazul Bolintineanu o formă a fraudei. Dar știm noi dacă nu cumva această fraudă nu a fost cultivată încă din timpul anului în diferite formule? Tocmai ce vorbeam de diferențe de note între ceea ce ai la clasă și ceea ce obții la examenul național. Toate aceste lucruri trebuie să le verificăm și cine nu înțelege trebuie să știe că legea se va aplica”.



Recomandări

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”
Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”

Elevii de la clasele pregătitoare din Verești, Corocăiești și Bursuceni au primit ghiozdane în prima zi de școală

Elevii de la clasele pregătitoare din Verești, Corocăiești și Bursuceni au primit ghiozdane în prima zi de școală
Elevii de la clasele pregătitoare din Verești, Corocăiești și Bursuceni au primit ghiozdane în prima zi de școală