Rezultatele examenului de titularizare din acest an au scos în evidență o situație cel puțin paradoxală. Cei mai mulți dintre cei care aspiră la o carieră în învățământul preuniversitar sucevean au fost genii la inspecțiile de la clasă, însă au avut note de repetenție la proba scrisă a examenului de ocupare a posturilor, unii primind puțin peste punctul din oficiu.
Astfel, zeci de înscriși care au obținut calificative de 9 și 10 la inspecții au fost mediocri la examenul scris, fiind evaluați cu note de 2, 3 sau 4. Diferențele dintremedia de la clasă și media de la evaluare ajung și la peste 7 puncte. Peste 700 de candidați suceveni au susținut examenul de titularizare din acest an, testare care constă într-o inspecție specială la clasă și o probă scrisă.
Diferență record de 7,75 de puncte între cele două note
După ce a fost notat cu 9,75 la inspecția de la clasă, un candidat pentru un post de învățător a încasat la proba scrisă nota 2. Diferența dintre cele două calificative este de 7,75, astfel că e greu de spus care dintre cele două note reprezintă nivelul real de pregătire al candidatului care vrea să stea la catedră.
2,4 are la examenul scris un candidat la un post de învățător din Forăști, acesta primind 9,5 la inspecțiile de la clasă, iar un alt înscris, de la educație fizică, are 1,9 la proba scrisă și 9,5 la inspecție.
Un alt candidat, examinat la fizică de data aceasta, are 9,37 la inspecția de la clasă și 3,55 la proba scrisă a titularizării.
Un aspirant pentru un post de învățător a obținut 10 la inspecția de la clasă și doar 3,05 la examenul scris.
2,7 a obținut o candidată examinată la chimie, aceasta fiind evaluată la inspecție cu 9.
Un alt exemplu relevant îl constituie cazul unui candidat notat cu 1,9 la examenul scris, dar cu 9,5 la inspecție.
2,40 e nota unui alt aspirant pentru o catedră de educație fizică, acesta primind nota maximă la inspecție.
Lista cu cei care primitnote de 2, 3 și 4 la proba scrisă, însă au fost de 10 la inspecții poate continua cu zeci de astfel de exemple.
Candidații care au note mari la inspecția de la clasă, însă au fost mediocri la proba scrisă nu vor putea ocupa un post pe perioadă nedeterminată (ca titular) sau pe perioadă determinată (ca suplinitor).
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minim nota 7 atât la proba scrisă, cât și la inspecția specială de la clasă. Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie să obțină minim nota 5 la fiecare dintre cele două probe. Nota obținuță la proba scrisă de la titularizare are o pondere de 75% în media de repartizare, 25% reprezentând nota de la inspecție.
77,8% dintre candidați au note peste 5
Reamintim că la nivelul județului Suceava, 77,87% dintre cei care au susținut titularizarea au luat note peste 5. Asta înseamnă că vor putea ocupa un post didactic, cei cu note peste 7 ca profesor, iar cei cu note peste 5 ca suplinitor. 53,5% au luat peste 7, nota minimă pentru a ocupa un post ca titular.
Pentru cei care au promovat titularizarea cu note peste 7 sunt disponibile doar 91 de posturi cu viabilitate de 4 ani, care pot fi ocupate pe perioadă nedeterminată.
Repartizarea candidaților pentru angajare pe perioadă nedeterminată se realizează în ședințe publice în zilele de 31 iulie și 1 august 2014. Repartizarea candidaților pentru angajare pe perioadă determinată se realizează în ședințe publice organizate în perioada 4-5 august 2014.
Paradox
Diferențe uriașe între notele de la proba scrisă și inspecțiile de la clasă, la examenul de titularizare din acest an
