Bilanț

Despăgubiri de 150.000 de lei pentru sucevenii care au depus reclamații la Protecția Consumatorului



Sucevenii care au depus plângeri și reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor în primul semestru al acestui an au primit despăgubiri de 150.000 de lei. Potrivit unui raport prezentat în cadrul Colegiului Prefectural de către de șefa acestei instituții, Elena Oanea, în primele șase luni ale acestui an au fost înregistrate 730 de reclamații, cele mai multe dintre acestea (486) fiind făcute de suceveni nemulțumiți de servicii, respectiv telefonie fixă și mobilă, furnizare de energie electrică sau servicii de creditare.
Elena Oanea a precizat că din cele 730 de reclamații, 445 au fost soluționate în favoarea consumatorilor, 258 s-au dovedit a fi neîntemeiate, iar alte 27 au fost redirecționate către alte instituții.
Potrivit raportului Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor, cea mai mare despăgubire acordată în primul semestru al acestui an a fost de 40.000 de lei, reprezentând contravaloarea unui autoturism. Elena Oanea a mai precizat că au mai fost acordate despăgubiri în valoare de 21.000 lei reprezentând contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 15.000 de lei sume restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte care nu au putut fi reparate sau înlocuite, și 6.500 lei reprezentând contravaloarea unor abonamente de telefonie pentru perioada în care s-a refuzat rezilierea contractului.
„Restul valorii se compune din sume mai mici reprezentând contravaloarea unor servicii de internet sau cablu TV neprestate și facturate sau contravaloarea unor bunuri nealimentare, cum ar fi baterii auto și încălțăminte, sau alimentare”, precizează Elena Oanea.
În raport se mai precizează că 21 de reclamații înregistrate la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului au vizat asociațiile de proprietari, sucevenii fiind nemulțumiți de modul de calcul al energiei termice în blocurile în care sunt montate repartitoare de costuri. Elena Oanea a arătat că în condițiile în care asociațiile de proprietari nu sunt agenți economici, așa cum sunt aceștia definiți în legislația privind protecția consumatorului, toate aceste reclamații au fost redirecționate către Primăria Suceava.